Wednesday 3 May 2017

[Video 'Melayu patut takut dengan Najib bukan Kit Siang'] Dah lama ke pakcik buat kerja ni? "Pak cik fotostat guna duit pencen sendiri" (aku sangat tersentuh).

Rabu, 3 Mei 2017

Foto Parti Amanah Negara.


Parti Amanah Negara telah menambah 2 foto baru
4 jam
SEMANGATNYA PAKCIK INI UNTUK MENYELAMATKAN NEGARA
Hari ini ada seorang pakcik tua datang ke Wisma AMANAH Perak. Datang menaiki motosikal dengan membawa kotak-kotak. Mulanya aku bertanya, ada urusan apa untuk datang. Tapi dia buat tak tahu je.
Aku buka pintu dan pelawa di masuk. Dia tunjukkan apa yang ada dalam kotak tu. Rupa-rupanya kotak itu penuh dengan risah-risalah. Aku tanya tapi dia tak jawab, pakcik tu buat isyarat tulis. Rupa-rupanya dia ada masalah pendengaran.
Setiausaha AMANAH Perak, Salman Saleh berinteraksi dengannya menggunakan tulisan. Kami bertanya, sapa yang order dan suruh hantar risalah-risalah ni. Dia kata, dia yang fotostat sendiri untuk kegunaan AMANAH. Kami tanya lagi, sapa yang buat/edit risalah-risalah ni (ada banyak jenis risalah pelbagai isu), dia kata dia yang buat sendiri risalah tu dan cetak dengan duit sendiri.
"Pak cik fotostat guna duit pencen pakcik dan sebar risalah-risalah ini di masjid-masjid dan di rumah-rumah. Setiap kali dapat duit pencen, pakcik akan cetak risalah-risalah ni," katanya kepada kami menjawab persoalan-persoalan kami melalui tulisan.
Tambahnya, beliau buat ini atas semangat dan tanggungjawab untuk membuat perubahan ke arah yang lebih baik. Pakcik yang merupakan bekas pegawai kerajaan itu berkata, anak-anak dan isterinya masih ahli Pas namun beliau sering mengikuti perkembangan politik negara menyebabkan beliau mempunyai kesedaran politik.
"Pakcik tak tahu nak bantu macam mana, cara inilah yang pakcik boleh bantu. Kadang-kadang pakcik takut, takut diancam keselamatan. Sebab itu pakcik kadang-kadang edar risalah dengan memakai topi keledar," jelasnya lagi.
Aku lihat satu fail yang dibawa, aku nampak ada banyak resit pembayaran fotostat risalah. Rupanya dah lama pakcik ini buat risalah-risalah dan buat edaran kepada masyarakat. Aku terkejut, beliau sudah menghabiskan wang dengan jumlah yang sangat tinggi demi menyedarkan masyarakat untuk membuat perubahan.
Aku sangat tersentuh dan berbangga dengan kesungguhannya. Moga Allah lambakkan insan-insan ikhlas seperti ini di dalam AMANAH.
- Faeez Azahar -

Zulimran Nasution Abdullah Omar Faeez Azahar sila emel risalah tersebut kpd saya untuk disebarkan seluas mungkin. cheannst@gmail.com
Foto Parti Amanah Negara.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena