Tuesday 14 November 2017

[Video Ada Berlaku Transaksi Dana Lebih RM90 Juta Kepada Pimpinan Pas] P. Pinang tambah bayaran wang ehsan, daripada RM500 ke RM700 & Bagus Menteri ini kan? "Kepala Bapak Kau" Ungkapan paling popular minggu ini.

Rabu, 15 November 2017

Foto Otai BERSIH.
Bagus Menteri ini kan...pergi melawat mangsa banjir.





"Kepala Bapak Engkau"
Ungkapan paling popular minggu ini...
Foto Otai BERSIH.
Jgn politikkan isu banjir kepala bapak engkau...

Lokasi : Balik Pulau Penang.


P. Pinang tambah bayaran wang ehsan, daripada RM500 ke RM700

GEORGE TOWN, 14 NOV: Kerajaan Negeri Pulau Pinang mengumumkan penambahan bayaran wang ehsan sebanyak RM200 kepada mangsa banjir di negeri itu, menjadikan bantuan secara sekali beri (one-off) itu kini berjumlah RM700 berbanding RM500 sebelum ini.
Penambahan itu, menurut Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng, melibatkan peruntukan tambahan sebanyak RM20 juta dan dijangka bakal memanfaatkan 100,000 mangsa yang terjejas akibat bah banjir yang berlaku baru-baru ini.
“Sekiranya kutipan derma tidak mencukupi RM20 juta, maka ia akan ditambah atau ‘top-up’ oleh Kerajaan Negeri.
“Ini akan menjadikan bayaran ehsan ‘one-off’ secara keseluruhannya sebanyak RM700 setiap penerima,” katanya yang juga Setiausaha Agung DAP pada sesi penggulungan sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) di sini, hari ini.
Dalam pada itu, beliau menzahirkan rasa kesal dengan tindakan Ketua Pembangkang dan Adun UMNO di Pulau Pinang yang menuduh kerajaan negeri kononnya pilih kasih dalam memberikan bantuan kepada mangsa banjir.
“Kerajaan Negeri tidak pernah membezakan pemberian bantuan daripada segi politik. Kita bayar kepada semua.
“Anda boleh lihat bayaran Program Emas yang dibuat oleh Kerajaan Negeri yang dibayar kepada semua tanpa mengira latar belakang termasuk pemimpin-pemimpin cawangan serta ahli-ahli UMNO, MCA, MIC dan GERAKAN,” ujarnya yang juga Ahli Parlimen Bagan.
Beliau turut berharap kerajaan Persekutuan dapat memberikan bantuan sebanyak RM500 kepada mangsa banjir di Pulau Pinang sepertimana yang diterima mangsa bencana itu di Kelantan.
“Mengapa Pulau Pinang tidak menerima bantuan sedemikian? Kita berharap YAB Perdana Menteri boleh bersimpati dengan masalah dan penderitaan mangsa-mangsa banjir yang dilihat sendiri semasa mengunjungi Pulau Pinang pada 7 November 2017 yang lalu,” katanya. – Roketkini.com

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena