Thursday 7 June 2018

[Video Butul ka, Zambry Bekas MB Perak, Enggan Keluar Dari Kediaman Rasmi?] Mengapa dia di benarkan duduk dalam rumah itu? Dia bukan MB lagi...malulah woii! Najib perlu bimbang, Jho Low sudah mahu buka mulut.

Khamis, 7 Jun 2018

Perak di Era UmnoBN!
Jika AMNO berkuasa lagi, negara akan digadai sampai bila-bila.

Najib perlu bimbang, Jho Low sudah mahu buka mulut

Najib perlu bimbang, Jho Low sudah mahu buka mulut
Bekas perdana menteri Najib Razak sepatutnya mula bimbang dengan kesediaan Low Taek Jho membantu Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia dalam kes SRC International. – Gambar fail The Malaysian Insight, 7 Jun, 2018.
NAMPAKNYA Low Taek Jho bersedia membantu Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dalam siasatan mereka terhadap penyaluran RM42 juta daripada SRC International ke dalam akaun bank peribadi Najib Razak.
Beberapa jam selepas SPRM mengeluarkan notis bantuan mencari Jho Low dalam siasatan mereka, sumber memberitahu The Malaysian Insight yang peguamnya menghantar e-mel kepada suruhanjaya itu bagi menunjukkan ahli perniagaan berkenaan bersedia bekerjasama dan membantu siasatan.
Tidak jelas sama ada ini bermakna Jho Low akan kembali ke Malaysia atau bertemu dengan penyiasat SPRM di negara luar bidang kuasa.
Namun, kesanggupannya untuk mula bercakap akan menimbulkan ketidakselesaan kepada bekas perdana menteri dan isterinya, Rosmah Mansor.
Kedua-duanya sedang disiasat berhubung pemindahan dana daripada SRC International.
Walaupun SPRM dikatakan sudah mempunyai kes yang kukuh terhadap Najib, keterangan Jho Low pastinya akan menutup kelemahan yang terdapat dalam dalam kes pendakwaan.
Sepanjang tempoh Najib menjadi perdana menteri Malaysia, Jho Low menikmati perlindungan daripada sebarang tindakan penguatkuasaan di negara ini.
Segala kelebihan itu berakhir pada 9 Mei apabila rakan, pelindung dan tempatnya mengadu hilang kuasa.
Semasa Najib menjadi perdana menteri dan semua yang berkuasa di Malaysia, agensi kerajaan tidak mempunyai kesungguhan memburu ahli perniagaan kelahiran Pulau Pinang itu.
Kertas siasatan berhubung peranannya dalam skandal 1MDB dibuka dan satu kenyataan diambil tetapi tiada pemburuan global dijalankan terhadap Jho Low.
Tiada permintaan untuknya kembali ke tanah air dan membantu siasatan penyelewengan dana daripada entiti milik negara itu.
Malah, apabila Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat mengumumkan kepada dunia mengenai peranan Jho Low, Reza Aziz dan MOF1 dalam penyaluran berbilion ringgit daripada 1MDB, pentadbiran Najib tidak bertindak langsung. – 7 Jun, 2018.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena