Sunday 24 June 2018

[Video PUTERI Umno BB KECOH & CITA- CITA MAT SABU akhirnya tercapai] TRX pun dah didakwa kena sakau RM3.07 billion era Najib UmnoBN...Tu pun ada lagi yg bangang nak ampu sokong Umno/BN (kini pembangkang) & Anwar bakal PM ke-8 PERLU LEBIH BANYAK BEREHAT MULAI SEKARANG.

Ahad, 24 Jun 2018


Foto Suara Rakyat.

Selepas Najib hilang kuasa BN tumbang, kenapa Menteri Kewangan ketika itu tidak mendedahkan pon segala penyelewengan yang berlaku dalam 1MDB ?

SIAPAKAH MENTERI KEWANGAN ITU ??!

Menteri Kewangan itu dibayar gaji oleh 'tax-payer' rakyat buat apa selama itu ?

Ini baru TRX pun dah didakwa kena sakau RM3.07 billion. Belum lagi projek-projek yg lain. Nampak tak kenapa ekonomi rakyat teruk waktu BN? Itu pon masih ada lagi yg bangang nak ampu sokong Umno/BN...


ANWAR SEBAGAI BAKAL PERDANA MENTERI KE-8 PERLU LEBIH BANYAK BEREHAT MULAI SEKARANG

Semalam, sebaik tiba di rumahnya selepas mengadakan kunjungan beberapa hari ke Turki, Anwar Ibrahim telah dikejarkan ke hospital.

Beliau difahamkan menghadapi masalah sukar bergerak yang berpunca daripada kesakitan di bahagian tulang belakangnya.

Kesakitan tulang belakang adalah masalah lama yang kerap mengganggu kesihatan Anwar, malah ia bertambah lagi apabila beliau turut menjalani pembedahan bahu, baru-baru ini.

Keadaan kesihatan Anwar yang baru diberi pengampunan penuh oleh Yang Dipertuan Agong dan disebut sebagai bakal Perdana Menteri ke-8 ketika ini masih lagi dipantau oleh doktor dan tiada pelawat, selain ahli keluarga, dibenarkan menziarahinya.

Beliau mungkin dikehendaki beberapa hari berada di hospital bagi memastikan kesihatannya benar-benar pulih seperti sediakala.

Sebelum ini, sebaik dibebaskan dan diberi pengampunan, Anwar boleh dikata tidak banyak meluangkan waktunya untuk rehat.
Selain menghadiri banyak program politik dalam negara, sessi temubual dengan media dan berkunjung ke beberapa negeri untuk mengadap Raja dan Sultan, sebelum ke Turki, beliau telah pergi ke London untuk bertemu bekas Naib Presiden Amerika Syarikat, Al Gore.

Di London, Anwar mempunyai aturcara yang agak sibuk di mana selain bertemu Al Gore, beliau turut mengadakan pertemuan dan perbincangan dengan beberapa pemimpin Great Britain.

Hanya beberapa hari dapat berehat sekamblinya dari London yang tentunya kemudian disibuki pula dengan pelbagai acara Hari Raya, beliau kemudian berkunjung ke Turki untuk bertemu dan memberi sokongan kepada sahabat lamanya, Erdogan yang bakal menghadapi pilihanraya tidak lama lagi.

Dengan kesibukan sedemikian rupa, ditambah dengan masalah tulang belakang dan sakit bahu yang sedia ada, tidak mengejutkan jika Anwar bila-bila masa boleh ditimpa kesakitan dan dikejarkan di hospital.

Sementelah lagi beliau kini semakin berusia, tidak lagi muda seperti dulu.

Oleh yang demikian, Anwar dalam kondisinya sekarang seharusnya mesti banyak berehat.

Walaupun Tun Mahathir Mohamad lebih berusia daripadanya, tetapi Perdana Menteri dua kali itu adalah doktor perubatan dan mungkin mempunyai formula penjagaan kesihatannya yang tersendiri.

Selain itu, Tun Mahathir juga tidak ada masalah tulang belakang atau bahu seperti yang dialami Anwar.
Apa yang pasti, di sebalik masalah kesihatan yang dihadapinya, Anwar adalah bakal Perdana Menteri ke-8, berdasarkan komitmen Tun Mahathir sendiri untuk menyerahkan jawatan itu kepadanya dan persetujuan Pakatan Harapan mengenainya.

Kemenangan Pakatan Harapan menumbangkan BN baru-baru ini, tidak dinafikan adalah kerana sumbangan serta peranan kedua-dua tokoh hebat itu dan tanpa penglibatan salah seorang daripada mereka, tidak mungkin Pakatan Harapan mampu menjejak kaki menguasai Putrajaya.

Sekarang, kemenangan telah dikecapi dan selepas Tun Mahathir, mereka yang mengundi logo PKR baru-baru ini pastinya juga mahu melihat Anwar menjadi Perdana Menteri.

Maka, dalam tempoh sekurang-kurangnya dua tahun daripada sekarang, Anwar mesti banyak berehat dan menjaga kesihatannya.

Beliau harus mengurangkan perjalanan jauh, banyak bersenam, menjaga pemakanan dan menjauhi aktiviti lasak, sambil memberi sokongan dan dokongan yang sewajarnya kepada pentadbiran kerajaan yang dipimpin oleh Tun Mahathir.

Anwar adalah bakal Perdana Menteri ke-8 dan untuk membaiki kerosakan yang ditinggalkan oleh Najib dan BN, selepas Tun Mahathir nanti, hanya beliau yang mampu menggalas tanggungjawab itu.

Bersama kemenangan Pakatan Harapan, negara sebenarnya masih memerlukan adanya Anwar untuk fasa-fasa berikutnya. (ShahbudinHusin 24/06/2018)

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena