Tuesday 26 June 2018

[Video 'KAMI TAK SIOR!' kata PH Perak & Ramai Penyokong Pas Hilang Keistimewaan Selepas PRU14] SIAPAKAH Kak ROS SEBENARNYA? Masa Anda Sudah Tiba...APA JADI KEPADA Umno SEKARANG? Apakah Umno akan lebih ketinggalan berbanding Pas! Seharusnya Umno juga akan mati akhirnya?

Rabu, 26 Jun 2018


Foto Suara Rakyat.
SIAPAKAH ROSMAH SEBENARNYA ?

Hasil wawancara dengan penyiasat dan mereka yang rapat dengan isteri perdana menteri yang disingkir, Najib Razak, akhbar berpengaruh itu mengatakan ketaksuban Rosmah mengejar kemewahan adalah faktor utama yang menyebabkan korupsi menjarah kerajaan pimpinan Najib.

Seorang individu yang dipercayai penyiasat AS memainkan peranan penting dalam skandal 1MDB- dan dikatakan membantu pembelian berlian untuk Rosmah- menganggarkan nilai koleksinya mencecah AS$350 juta.

Masa Anda Sudah Tiba...

JIKA BN BERKUBUR, APA JADI KEPADA UMNO? APAKAH UMNO AKAN LEBIH KETINGGALAN BERBANDING PAS?


Secara kasarnya BN ketika ini sudah pun mati dan sedang menuju tanah perkuburannya berikutan kekalahan mengejut pada pilihanraya 9 Mei lalu.

Secara mendadak, daripada 13 parti komponen bersamanya, BN kini hanya tinggal 3 parti saja lagi - UMNO, MCA dan MIC.

Selepas parti-parti di Sabah dan Sarawak dan kemudian myPPP berbuat demikian, beberapa hari lalu, Gerakan pula memutuskan untuk meninggalkan BN.

Dengan hanya 3 parti bersamanya, bermakna BN kembali kepada kedudukan asal sewaktu Perikatan mula-mula ditubuhkan dahulu dan menjadi persoalan kini ialah sampai bilakah MCA dan MIC mahu terus kekal berada dalam gabungan itu?

Apakah mungkin MCA dan MIC akan turut mengikut jejak langkah Gerakan selepas ini?
Kedudukan BN bertambah malang apabila beberapa pemimpin UMNO sendiri merasakan BN tidak sesuai lagi sebagai sebuah wadah perjuangan politik untuk menghadapi masa depan.

Bekas Menteri Besar Negeri Sembilan yang bertanding Timbalan Presiden UMNO, Mohamad Hassan berkata, BN kini bukan lagi produk yang boleh dijual serta mampu menarik perhatian rakyat.

Sehubungan itu, beliau mahu tumpuan hanya diberi kepada usaha memperkukuh UMNO terlebih dahulu.

Seorang lagi calon Timbalan Presiden UMNO, Annuar Musa juga senada dengan mengadakan BN sudah tidak relevan dalam kancah politik negara susulan kekalahannya pada pilihanraya 9 Mei lalu.

Beliau juga mahu UMNO diperkuatkan terlebih dahulu sebelum memikirkan untuk membentuk sebuah gabungan baru yang lain.

Kalau UMNO tak dikuatkan, jangan fikir ada orang mahu berkawan dengan kita atau soal membentuk gabungan baru, ujar beliau lagi.

Sementara BN sudah tidak berfungi dan mahu dilupakan begitu saja, bagaimanakah kedudukan UMNO dalam persaingannya untuk menandingi Pakatan Harapan?

Apakah dengan tinggal sendirian, UMNO mampu terus mengekalkan survivalnya?
Mahu tidak mahu, harus diakui, apabila UMNO ingin melupakan BN dan mahu menguatkan dirinya saja, ia lama kelamaan akan menyebabkan MCA dan MIC semakin jauh hati atau ditinggalkan dan akhirnya akan keluar sendiri daripada BN.

Dalam waktu yang sama, dengan hanya UMNO yang diberi tumpuan dan BN dilupakan, UMNO akan berisiko menjadi seperti Pas yang perjuangannya hanya tertumpu kepada orang Melayu semata-mata.

Tanpa kuasa dan wang, mampukan UMNO terus bernafas dengan lancar atau kedudukannya selepas ini lebih ketinggalan berbanding Pas?

Dalam keadaan hanya Melayu diberi tumpuan,  apakah rakyat ada keyakinan kepada UMNO untuk kembali berkuasa semula dalam konteks masyarakat majmuk Malaysia atau lama kelamaan parti itu semakin ditinggalkan oleh ahli-ahlinya sendiri?

Bagaimana jika semakin ramai ahli dan pemimpin UMNO akan keluar parti dan meninggalkan parti itu, tidakkah UMNO juga akan mati akhirnya? (ShahbudinHusin 26/06/2018)

1 comments:

azhar rangkuti said...

UMNO, MIC & MCA dibubarkan dan ahli2 parti berkenaan bergabung & membentuk satu parti baru yg berbilang bangsa seperti Parti Keadilan Rakyat

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena