Sunday 5 May 2019

Asal jer terbongkar 'sesuatu' yang rakyat tak tahu, pasti jawapannya 'tak tahu', kenapa ek? Dr M dalam senarai 50 pemimpin terhebat dunia [Video Rais Yatim: Where are the four Musketeers now?]

Ahad, 5 Mei 2019
Founder and chairman of Yayasan Budi, Rais Yatim says the advice given to the Malay Rulers by four academicians on the Rome Statute was baseless. Rais said they must be held responsible and accountable for the given advice. He was speaking at a public forum on The Rome Statute Pull-Out: Controversies and the Implications —Where Do We Go From Here? held at the Kuala Lumpur- Selangor Chinese Assembly Hall on Saturday.

Imej mungkin mengandungi: 2 orang
Suara Rakyat
Asal jer terbongkar 'sesuatu' yang rakyat tak tahu, pasti jawapannya 'tak tahu'... kenapa ek ?
Kuat sungguh UMNO dgn Johor.. kenapa ek ?
UMNO dilahirkan kat mana ek ?
Tanya jer... Rakyat berhak nak tahu jer..
Imej mungkin mengandungi: 1 orang, tersenyum
Alhamdulillah 
Baru selesai solat tarawih malam pertama
masjid pun penuh sesak 
Islam terancam celah mana tak tahu!
Imej mungkin mengandungi: langit, awan, teks dan luaran
Tak cukup melacur disemenanjung kini parti penunggang agama melacur kat borneo pulak. Padahal PBS ni pun pernah keluar kenyataan akan lawan Ruu355 dan hukum hudud. 
Nak tanyo..
Tadi orang2 Umno dan Pas bertarawih tak? Ye lah...
Islam terancam sejak PH memerintah ni..
Imej mungkin mengandungi: 22 orang, orang senyum
Dr M dalam senarai 50 pemimpin terhebat dunia.
Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad termasuk dalam senarai 50 pemimpin terhebat di dunia oleh majalah perniagaan antarabangsa, Fortune.
Beliau diletakkan di tangga 47 di belakang tokoh perniagaan Amerika Syarikat, Tricia Griffith dan di depan jurulatih bola keranjang, Tony Bennet dari Universiti Virginia.
Fortune meletakkan pengasas Microsoft, Bill Gates dan isteri Melinda di tangga pertama senarai, diikuti Perdana Menteri New Zealand, Jacinda Ardern, dan Robert Mueller, seorang peguam khas di Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat.
Tokoh-tokoh terkenal lain dalam senarai itu termasuk aktivis iklim, Greta Thunberg (6), Ketua Pegawai Eksekutif Apple, Tim Cook (14), dan Putera Harry dan isteri, Meghan dari United Kingdom (42).
Fortune menggambarkan Mahathir sebagai seseorang yang “menulis babak baru dalam legasinya”.
Dalam satu petikan 2 perenggan, Fortune berkata: “Sepanjang 22 tahun pertama sebagai perdana menteri, dari 1981 hingga 2003, beliau menjadikan Malaysia salah satu harimau ekonomi Asia Tenggara, tetapi ketidakpedulian terhadap badan kehakiman dan akhbar membayangkan kecenderungan autokratik. Tahun lepas, dia kembali untuk berkempen atas platform anti-rasuah, mengetuai sebuah parti politik baru kepada kemenangan yang mengejutkan ke atas penyandang, Najib Razak.”
“Mahathir kini sedang menangani rasuah endemik yang melanda institusi negaranya, dan mengheret Najib ke mahkamah atas tuduhan berkaitan skandal 1MDB, satu kes mafesans yang telah menjerat orang-orang bank di Wall Street dan pegawai kerajaan (Najib nafi semua tuduhan). Mahathir dan partinya kini berusaha melindungi kebebasan badan kehakiman dan akhbar, mengiktiraf mereka membantu memastikan demokrasi jujur.”
Bulan lepas, Mahathir tersenarai dalam 100 tokoh berpengaruh pada 2019 oleh majalah antarabangsa, Time.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena