Saturday 11 May 2019

'Boss Shafie' harap Umno sedar diri! Wong menang dengan majoriti besar 11,521 undi, selepas mendapat 16,012 undi! PBS Linda Tsen hanya memperolehi 4,491 undi, calon lain mengabihkan boreh aje [Video DAP pertahan Sandakan, tambah majoriti]

Sabtu, 11 Mei 2019
KiniTV
Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mengumumkan calon DAP Vivian Wong menang pada PRK Parlimen Sandakan. Wong menang dengan majoriti besar 11,521 undi, selepas mendapat 16,012 undi. Calon PH itu menewaskan calon PBS Linda Tsen yang memperolehi 4,491 undi dan tiga calon bebas pula hilang wang deposit iaitu Hamzah Abdullah, 65, (788 undi) Chia Siew Yung, 46, (178 undi) dan Sulaiman Samat, 36, (126 undi).

'Boss Shafie' harap Umno sedar diri

0.82%

3 comments:

Lone ranger pomen said...

Dengar pulau berhala yg majoriti islam pun tolak umno pas.

HBM said...

nnti org pas kata org islam kat pulau berhala tolak Islam...low class minded

nick said...

PAS juga dulu yang dok kuar fatwa kononnya umat islam wajib undi parti PAS dan UMNO tapi umat Islam kat Sandakan jadi keliru bila PAS dan UMNO tak bertanding pulak kat Sandakan. Maka mungkin fatwa tu boleh jadi terhukum kepada PAS dan UMNO sebagai parti orang melayu dan Islam telah melakukan dosa yang besar sebab tak bertanding di kawasan melayu dan Islam? PAS senang2 hukum rakyat yang tak undi dia sebagai berdosa tapi bila dia sendiri tak bertanding, hukumnya patut lagi berdosa besar? Iya kot? Tapi apa2 pun PAS dan pimpinan dia ni dari dulu tak konsisten macam lalang dan macam makhluk tak de tulang belakang (invertebrates). Dulu masa PAS dalam PR, undi DAP tu wajib tapi bila dah duduk dengan penyamun, undi penyamun pulak jadi wajib! Inilah masalahnya bila sijahil dan si karut masuk politik. lama2 parti sendiri pun jadi karut dan jadi opera dongeng yang tak laku!

Nick.
Cape Tiger.

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena