Saturday 11 May 2019

Tahniah calon PBS di sokong Umno Pas mengalahkan tiga calon bebas yang lain! Ustaz, makan rasuah boleh batal puasa tak? KERJASAMA UMNO-PAS SEPERTI OPERA CINA! [Video Akhirnya DAP Yang Salah & SIAPA YANG MENGANCAM ISLAM?]

Ahad, 12 Mei 2019

Jom Channel
"Pertamanya, telah saya terangkan sebelum ini bahawa apabila kita mengambil-alih Kerajaan, kita dapati kerosakan yang berlaku begitu besar sehingga kita dapati kita tiada berkeupayaan untuk memenuhi janji janji itu seberapa segera yang mungkin. "Malahan, keutamaan kita berubah apabila kita dapati kerosakan yang berlaku itu terlampau parah dan perlu kita selesaikan terlebih dahulu," tegasnya.
Tiada penerangan foto disediakan.
Pakatan Harapan Supporters

PH (DAP) menang PRK kerusi parlimen Sandakan, memperolehi 16,012 undi dengan majoriti 11,521 undi.
Dan tak lupa juga tahniah kepada calon PBS (BN-Dacing) yang disokong oleh PAS (Bulan) dan UMNO 9K atas kejayaan memperolehi 4,491 undi dan mengalahkan tiga calon bebas yang lain.
Hahahahaha
Imej mungkin mengandungi: 1 orang
Jap lagi pembela perasuah koyak meroyan nak keluar dalil itu dalil ini..
Krikk.. Krikk.. Krikk..
Imej mungkin mengandungi: 1 orang, tersenyum, teks
Pakatan UMNO/PAS Dan PBS Akhirnya tersungkur Di Sandakan Di tangan PH.
Walauncai sila masuk gua mlm ni yer..
KERJASAMA UMNO-PAS SEPERTI OPERA CINA
1. Semalam semasa berucap di Kerdau, Temerloh, TGHH menyatakan PAS dan Umno akan bergabung menjelang PRU-15. Katanya, usaha itu boleh berjaya kerana PAS dan Umno sudah bersih selepas beberapa individu bermasalah meninggalkan kedua-dua parti berkenaan.
2. Kata TGHH lagi, perpecahan serius dalam kalangan masyarakat Melayu terjadi kerana ada individu yang ekstrem dalam PAS dan Umno. Antara individu yang beliau namakan ialah DSAI yang dibawa menyertai Umno oleh Dr Mahathir.
3. Saya setuju PAS-Umno hendak bergabung, tetapi bilakah tarikhnya yang tepat? Tanpa tarikhnya yang tepat, saya menilai kerjasama PAS-Umno sekarang seperti opera Cina. Kenapa saya kata Opera Cina? Ini kerana secara secara faktanya, PAS tidak pernah setia dengan rakan. Saya yakin menjelang penamaan calon PRU-15 semasa pembahagian kerusi nanti, Umno akan menjadi mangsa terbaharu.
4. Gabungan PAS-Umno sudah boleh dibuat kerana PAS-Umno sudah bersih dari individu bermasalah. Bila bersihnya? Realitinya, ramai yang sedang didakwa sekarang masih dalam Umno. Manakala orang PAS yang profesional dan tidak taksub pula, sudah ramai yang meninggalkan PAS. Yang masih bersama dengan Pas ialah ‘walaun’ dan ‘waluntit’, yang mendakwa memperjuangkan Islam, tetapi bila memberi komen dan meraikan perbezaan pendapat, tidak menunjukkan akhlak Islam.
5. Perpecahan dalam masyarakat Melayu kerana ada individu ekstrem dalam Umno dan PAS dan hendak dipersalahkan pada DSAI. Bila pula DSAI ekstrem? Yang ekstrem pada saya ialah yang menuduh orang yang tidak sehaluan sebagai kafir dan pelbagai gelaran seumpamanya.
6. Begitulah jadinya apabila kita menggunakan Islam untuk mempolitikkan Islam. Selagi PAS-Umno mempolitikkan Islam, maka selagi itulah saya menilai kerjasama PAS-Umno ini sama seperti menonton Opera Cina.
Selamat berbuka.
* Prof Mohammad Agus Yusoff

2 comments:

nick said...

Islam tak ajar supaya umat islam menyokong pemimpin2 yang rasuah dan mencuri atas dasar mereka itu sebangsa dan seagama dengan kamu. Menyokong si pemimpin yang rasuah dan mencuri itu atas dasar mereka melayu dan islam adalah "ASSOBIYAH", bertolongan sesama bangsa dalam membuat kemungkaran dan jelas sekali Islam menolak assobiyah dan sesiapa yang mengamalkan assobiyah adalah seseorang yang telah terkeluar dari ajaran Islam.

Maka secara jelasnya, ajaran dan ajakan untuk umat Islam menyokong dan membantu pemimpin2 melayu yang merasuah dan mencuri atas dasar mereka itu sama bangsa melayu dan sama agama Islam adalah BIDAAH! Dan BIDAAH itu tempat yang paling layak baginya adalah Nereka. Pengamal bidaah dan penganjur BIDAAH itu layak baginya neraka walaupun mereka melayu, Islam, kuat sembahyang, berserban 24 jam, berpuasa 360 hari setahun dan dok bergelar ulamak, Tok Guru, lebai mahupun ustaz dan ustazah. BIDAAH itu tempatnya NERAKA! Maka berhati2lah wahai umat Islam bila ada lebai yang dok mengajar kononnya pencuri dan perasuah itu boleh disokong asalkan mereka itu melayu dan Islam. Itu BIDAAH yang jelas. Islam tak ada ajaran macam tu dan hanya si jahil je yang dok fikir ajaran itu adalah ajaran Islam.

Nick.
Cape Tiger.

Lone ranger pomen said...

Hujah Yg ringkas Tapi padat...

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena