Wednesday 10 October 2018

[Video YB Norhizam mohon maaf & Kisah Sebenar Dari Mulut Orang Kampung Kes YB Mengamuk Tutup Jalan] Exco bertengkar: Kerajaan Melaka mohon maaf.

Rabu, 10 Oktober 2018


Foto Otai BERSIH.
Foto Otai BERSIH.
Saya Beri Masa 24 Jam Kepada Mereka Yang Viral Video Atau Saya Akan Saman – YB Norhizam

Norhizam mohon maaf

EXCO Pertanian, Pembangunan Usahawan dan Industri Asas Tani Melaka, Norhizam Hassan Baktee , bersalam dengan wakil penduduk, Muhamat Umar sambil diperhatikan EXCO Perumahan, Kerajaan Tempatan dan Alam Sekitar negeri, Tey Kok Kiew (tiga dari kiri), dan Ahli Parlimen Kota Melaka, Khoo Poay Tiong, pada perjumpaan bersama penduduk Kampung Pulau Nibong di Bilik Mesyuarat Tun Ali, Seri Negeri, Ayer Keroh. - Foto NSTP/Rasul Azli Samad. BH Online.

Exco bertengkar: Kerajaan Melaka mohon maaf

Kerajaan Melaka mengakui insiden salah seorang exco negeri mereka yang bertengkar dengan orang awam menjejaskan nama baik Pakatan Harapan (HARAPAN) negeri.
Ketua Menteri Melaka Adly Zahari berkata HARAPAN baru membentuk kerajaan negeri sejak beberapa bulan, justeru mereka tidak dapat lari dairipada kekurangan.
Katanya insiden yang menjadi tular itu berlaku disebabkan kekurangan pengalaman dan ia akan diatasi segera.
"Kami telah berbincang dalam majlis mesyuarat kerajaan negeri dan akan melakukan penambahbaikan kepada beliau terutama dari segi kemahiran komunikasi," katanya seperti dipetik Sinar Online hari ini.
Semalam orang ramai memberikan pelbagai reaksi selepas satu klip video exco Melaka, Norhizam Hassan Baktee, menjadi tular.
Dalam rakaman ringkas itu Norhizam dilihat meninggikan suara kepada sekumpulan penduduk tempatan berhubung penutupan jalan di sebuah petempatan.
Norhizam yang juga adalah anggota dewan undangan negeri bagi kawasan Pengkalan Batu mendakwa sebelum itu ada lelaki yang mengasaknya dengan soalan bertalu-taluketika sesi dialog berlangsung.
Kata Adly kerajaan negeri juga memohon maaf kepada orang rama atas kejadian tersebut.
"Kerajaan negeri mohon maaf kerana mungkin ada kekurangan yang menyebabkan perkara seperti itu boleh berlaku," katanya yang berharap langkah itu akan menjernihkan keadaan semasa.
Ditemui media selepas mempengerusikan mesyuarat exco di Ayer Keroh Adly berkata kerajaan negeri juga bersetuju untuk melaksanakan usaha menambah baik kemahiran berkomunikasi exco terbabit.
Katanya lagi Melaka juga komited untuk mengusulkan penubuhan Jawatankuasa Pilihan Khas Mengenai Keupayaan, Kebertanggungjawaban dan Ketelusan Melaka (Melcat) pada sidang DUN akan datang.
Menurut Adly ia bagi membolehkan rakyat membuat teguran secara langsung kepada penjawat awam sekiranya kekecohan seumpama itu berulang semula.
"Dengan adanya Melcet kita berupaya meningkatkan kompetensi anggota exco, wakil rakyat serta penjawat awam di negeri ini selain rakyat boleh membuat aduan secara terus mengenai segala isu membabitkan penjawat awam kepada jawatankuasa itu," katanya.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena