Saturday 25 November 2017

[Video Projek Perumahan MB Incorporated Beribu Unit masih lagi HUTAN hingga kini] Adakah jika Bersatu dibatalkan pendaftarannya akan memudahkan lagi UMNO memenangi pilihanraya?

Ahad, 26 November 2017

Related image
Bola sepak dalam bendang - Utusan

MESKI JIKA PENDAFTARAN BERSATU DIBATALKAN, UMNO BELUM TENTU BOLEH MENANG PRU AKAN DATANG

Ketika era kepimpinan Tun Mahathir Mohamad, dua parti serpihan UMNO telah ditubuhkan iaitu Semangat 46 dan Parti Keadilan Rakyat.

Tetapi, adakah ketika itu kita pernah mendengar Pendaftar Pertubuhan atau RoS berperangai pelik-pelik, termasuk mengadakan sidang akhbar untuk mengancam pembubaran kedua-dua parti itu?

Semangat 46 dan PKR waktu itu bukan saja tidak menghadapi banyak masalah ketika proses pendaftarannya, tetapi juga tidak dihalang untuk bertanding dalam pilihanraya dan menggunakan logo masing-masing.

Malangnya, ketika sebuah lagi parti serpihan UMNO iaitu Bersatu diwujudkan, RoS bukan saja terlihat pelik perangainya berbanding kebiasaan masa lalu, bahkan lagaknya seolah-olah anggota komponen baru kepada BN.
Meskipun, penubuhan parti itu diberikan kelulusan oleh RoS, tetapi logo asalnya telah diarahkan dipinda dan singkatan Bersatu tidak dibenarkan untuk digunakan.

Yang dibenarkan hanyalah penggunaan perkataan PPBM, namun kebanyakan media, laman sosial serta orang awam tetap lebih selesa menggunakan sebutan Bersatu, bukan saja kerana ia mudah, malahan juga menepati perjuangan parti itu untuk menyatupadukan orang-orang Melayu dan rakyat seluruhnya bagi menyelamatkan negara ini daripada tangan-tangan rakus, haloba dan kleptokrat yang di kenali di seluruh dunia.

Kemudian, baru lebih kurang setahun selepas ditubuhkan serta semakin menampakkan ciri-ciri mampu menjadi kerajaan menggantikan UMNO dan BN, RoS mulalah buat hal dengan mempertikaikan secara terbuka beberapa isu dan mengancam akan dibatalkan pendaftarannya melalui sebuah sidang media.
Adakah demikian watak yang sesuai bagi sebuah jabatan kerajaan terhadap pelanggannya?

Kenapa tidak RoS mengutus surat saja secara diam-diam saja atau memanggil pengurusan Bersatu bagi menjelaskan semua isu yang mereka bangkitkan itu?

RoS perlu sedar mereka hanyalah jabatan kerajaan yang menjalankan kerja atas peruntukan duit rakyat dan bukannya seperti ahli politik yang perlukan publisiti sepanjang masa. Buat kerja diam-diam sudahlah.

Adakah jika Bersatu dibatalkan pendaftarannya akan memudahkan  lagi UMNO memenangi pilihanraya?

Tidak kira sama ada jika RoS berbuat demikian kerana pertimbangannya sendiri bagi menunjukkan sokongan  dan kesetiaan kepada Najib atau ada arahan tertentu untuk berbuat begitu, mengancam pembatalan, apalagi membatalkan pendaftaran Bersatu tidak akan menjadikan sokongan kepada UMNO menjadi bertambah baik.

Lihat saja ketika ini, sejak keluarnya ancaman RoS itu, adakah penerimaan rakyat kepada UMNO bertambah baik?

Isu bagi rakyat, di kampung atau di bandar, orang tua atau muda, kaya atau miskin, malah boleh dikata sesiapa saja, adalah perubahan dan tiada lagi kepercayaan kepada UMNO dan BN.

Adanya Najib yang penuh masalah memimpin UMNO dan BN, lebih merangsang dan membuatkan rakyat tambah ghairah serta tidak sabar menjulang perubahan sebagaimana yang sudah berlaku di kebanyakan negara lain di dunia ini.
Meskipun Salleh Said Keruak mengatakan perubahan kerajaan belum tentu memberi kebaikan dan tidak menjamin penurunan harga barang, tetapi Menteri Komunikasi dan Multimedia itu barangkali lupa bahawa perkara pertama yang akan menggembirakan rakyat apabila berlakunya perubahan ialah tiada lagi kelibat Najib, Rosmah dan menteri-menteri tak berapa cerdik seperti yang ada sekarang.

Apabila tiada Najib, tiada Rosmah dan tiada menteri-menteri tidak cerdik mengurus negara, itu saja pun sudah cukup memberi kegembiraan dan kepuasan kepada rakyat.

Di tambah lagi dengan janji 100 hari yang antaranya, GST dihapuskan, harga petrol distabilkan, 1MDB disiasat melalui Suruhanyara Diraja dan MO1 ditangkap, kegembiraan rakyat tentu saja umpama seseorang yang pulih secara tiba-tiba daripada derita bertahun-tahun akibat serangan angin ahmar.
Oleh yang demikian, Bersatu sebenarnya hanyalah salah satu platform kepada perubahan itu. Tiada Bersatu tidak sesekali akan menyebabkan arus perubahan terhenti atau berduyun-duyun orang kembali kepada UMNO dan berebut-rebut mahu mencium tangan Najib dan Rosmah.

Angin perubahan adalah sesuatu yang tidak mungkin terhenti. Malahan sesuatu tindakan terhadap Bersatu lebih menyebabkan rasa simpati dan membuak-buaknya keinginan menjadikan perubahan yang  cuba dihalang itu benar-benar menjadi kenyataan.

Lagi pula, jika Bersatu dibatalkan pendaftarannya, calon-calon parti itu boleh saja bertanding menggunakan logo PKR, DAP atau Amanah dalam pilihanraya nanti.

Memberi penerangan dan penjelasan mengenainya bukan lagi susah sekarang ini memandangkan seperti kata Zahid Hamidi sendiri, blok pro pembangkang sudah pun mengusai 93.4 peratus media sosial dan dunia internet sekarang ini.

Selepas pilihanraya dan dapat menubuhkan kerajaan, Bersatu boleh  menguruskan semula proses pendaftarannya dan mereka yang menang atas tiket pinjaman PKR, DAP atau Amanah tadi juga tiada masalah lagi untuk kembali kepada parti itu.

Ketika itu, sudah tentu semuanya beres belaka kerana bukan saja Malaysia, bahkan Kementerian Negeri dan RoS pun sudah jadi  kepunyaan kita. (ShahbudinHusin 25/11/2017)

2 comments:

Unknown said...

Kami menawarkan pinjaman kadar faedah 2% untuk kegunaan perniagaan dan peribadi sekarang hubungi kami melalui e-mel (trabadovillaspin@gmail.com)

Unknown said...

Kami menawarkan pinjaman kadar faedah 2% untuk kegunaan perniagaan dan peribadi sekarang hubungi kami melalui e-mel (trabadovillaspin@gmail.com)

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena