Friday 13 April 2018

[Video Ini berita benar! Hu, hu, huuu, Pemandu Teksi Keluar Dewan Beramai-ramai Semasa Najib Razak Beri Ucapan "Bantulah Saya". Bukan berita palsu] Pilih ‘Parti Najib’ terus derita.

Sabtu, 14 April 2018

Pilih ‘Parti Najib’ terus derita
Foto Parti Amanah Negara.
Jangan lupa balik mengundi. Tunaikan 
tanggungjawab anda sebagai rakyat Malaysia!



Pilih ‘Parti Najib’ terus derita

Calon kerusi Dewan Undangan Negeri (Dun) Titi Serong, Hasnul Zulkarnain Abdul Munaim mengingatkan pengundi untuk memastikan keputusan pada 9 Mei nanti tidak mengundang bebanan hidup untuk tempoh sepenggal lagi.
Menurut anak muda berkenaan, pengundi wajib membuat keputusan yang tidak terus menjerut mereka lagi dengan pelbagai tekanan ekonomi akibat kepincangan urus tadbir Umno-BN.
Ketua Pemuda Pakatan Harapan (PH) Perak itu berkata, rakyat hanya mempunyai dua pilihan pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14) sama ada memilih BN atau PH yang akan seragam tampil di kertas undi menggunakan lambang PKR.
“Sama ada hendak memilih membayar GST untuk lima tahun akan datang, sama ada terus 1MDB (1Malaysia Development Berhad) tidak boleh dipersoal untuk tempoh lima tahun akan datang.
“Juga boleh memilih untuk warga Felda terus dibebani pelbagai hutang dan boleh memilih supaya anak-anak tuan disenaraihitam akibat gagal membayar hutang pinjaman PTPTN (Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional).
“Dua sahaja pilihan yang ada. Kalau nak pilih (masalah), pangkahlah parti Najib tapi kalau tidak mahu lagi menderita dan mahukan perubahan, pilihan yang ada PH,” tegas Hasnul dalam ceramah di Parit Buntar baru-baru ini.
N08 Titi Serong disandang Abu Bakar Hussain dari Pas yang menang pada PRU-13 dengan hanya majoriti 1,794 undi.
Dua lagi kerusi Dun yang dimenangi Pas dengan majoriti kurang 2,000 undi iaitu Selinsing (809 undi) dan Gunung Semanggol (1,405 undi).
Seramai 1,492,228 pemilih berdaftar di Perak bagi menentukan kepimpinan di 59 kerusi Dun dan 24 kerusi Parlimen pada PRU-14.
MD.


0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena