Sunday 12 May 2019

Koyak! Menantu Hadi senaraikan lima ahli 'kartel dedak' & Terancamkah Islam kerana dedak dari UMNO? [Video ROYALTI MINYAK: SHAMSURI MALUKAN HADI]

Isnin, 13 Mei 2019
Imej mungkin mengandungi: 5 orang, orang senyum, jambang, topi dan teks
Siap sedia bala tentera walaunPAS maki berjemaah sat lagi..
#Koyak
Ni list nama kartel dedak.
1 . Dr. Samsuri (dr sam)
2. Nasruddin Tantawi (vellfire)
3. Khairuddin Takiri (en somi)
4. Khalil Hadi ( nk belajar politik belajar dgn hadi)
5. Nik Abduh ( air mani hina terbuang)
Walaun: Menantu Hadi ni sudah termakan dakyah DAP. Terancam Islam kerana dedak dari UMNO.

Menantu Hadi senaraikan lima ahli 'kartel dedak'

Selepas kenyataan Zaharudin Muhammad megenai kumpulan di dalam PAS yang digelarkan sebagai ‘kartel dedak, menantu kepada Presiden PAS Abdul Hadi Awang itu hari ini menyenaraikan lima ahli dalam kumpulan yang dimaksudkannya.
Dalam kenyataan di Facebook, Zaharudin menyenaraikan lima ahli itu sebagai "Dr Hussam II (kepala no 1)", "Mr NT", "Mr KT", "Mr KH" dan individu yang kelima sebagai “semua dah tahu.”
“Yang nombor 5, sahabat yang bagus. Cuma terlalu ikut kawan- kawan dan jadi ‘front liner’ (barisan hadapan) bela kawan. Yang dia tahu tak banyak pun.
“Ramai-ramai ni, (individu) nombor 1 tu saja saya fokus. Sebab yang dia buat ‘Mr2’ (individu nombor 2) sampai ‘Mr5’ (individu nombor 5) tak tahu pun. 
"Dia maha licik mengalahkan Hussam. Sapu kiri kanan. Dengan Azmin (Timbalan Presiden PKR Mohamed Azmin Ali) pun rapat. Pernah cuba mendedak dengan Azmin tapi tak tahu dapat ke tidak," katanya.
Istilah "kartel dedak" yang digunakan Zaharudin dipercayai merujuk kepada kumpulan yang menerima dana daripada pihak tertentu.
Dipanggil parti beri penjelasan
Dalam kenyataan sama hari ini, Zaharudin berkata, terdapat juga ahli PAS yang terlibat dengan kumpulan itu di peringkat akar umbi.
Namun, kata Zaharudin, dia memilih untuk tidak menyalahkan mereka, kerana menurutnya, mereka tidak tahu apa-apa mengenai agenda kumpulan berkenaan.
“Misi saya mudah, dedah kartel dedak, selamatkan pimpinan dan parti daripada terpalit imej bohong dan dedak (tidak amanah dan berintegriti),” katanya. 

 Zaharudin membuat kenyataan itu selepas Setiausaha Agung PAS Takiyuddin Hassan berkata menantu Abdul Hadi itu akan dipanggil untuk mendapatkan penjelasan berhubung dakwaannya.
Dalam kenyataan sama hari ini, Zaharudin mengungkit mengenai isu yang melibatkan exco pemuda pusat PAS Nurul Islam Mohamed Yusoff yang pernah mendedahkan dakwaan berhubung pendirian Abdul Hadi mengenai hukum menerima wang daripada Umno.
Nurul Islam dikatakan mendakwa, Abdul Hadi Awang dan Majlis Syura Pas mengizinkan untuk mengambil wang daripada Umno.
“Masa kes Nurul dulu berita tersebar kata nak panggil juga, saya yang lebih-lebih tanya bila nak panggil dan bertemu.
“Sampai akhir memang tak ada pertemuan tapi ‘runner-runner kartel dedak’ sibuk kata, (saya) 'degil, dah dipanggil pimpinan pun masih berkeras',” kata Zaharuddin.
Malaysiakini.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena