Saturday 26 September 2015

[Video] INSIGHT: A Fractured Nation - TV Berita Singapura takpakai cakap menteri Malaysia

Sabtu, 26 September 2015


TV berita Singapura takpakai cakap menteri Malaysia

TV berita Singapura sangkal menteri Malaysia
Stesen televisyen Singapura Channel NewsAsia (CNA) menyangkal dakwaan menteri bahawa programnya “A Fractured Nation” hanya berasaskan sumber pembangkang dan sebelah pihak.
Program itu memaparkan secara kritis perhimpunan baju merah sebagai tanda kem Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak memainkan isu perkauman untuk terus berkuasa.
“Berbeza dengan laporan Bernama yang memetik Menteri Komunikasi dan Multimedia Datuk Seri Dr Salleh Said Keruak, CNA tidak mewawancara mana-mana parti pembangkang di Malaysia,” kata penerbit eksekutifnya Zainudin Afandi.
Zainuddin berkata CNA mewawancara penganjur BERSIH 4 Maria Chin Abdullah, yang bukan anggota pembangkang dan dipercayai boleh memaparkan berimbang dalam laporan itu.
“Program itu juga mewawancara penganjur perhimpunan baju merah, seorang ketua bahagian Umno Datuk Jamal Md Yunos.
“Kami juga siarkan pandangan bekas ketua menteri Melaka dan anggota majlis tertinggi Umno Tan Sri Mohd Ali Rustam,” kata Zainudin lagi.
Salleh semalam dilapor menyifatkan laporan dokumentari CNA kelmarin berat sebelah dan imej buruk Malaysia selain didakwa berdasarkan temubual hanya dengan sumber pembangkang.
Beliau berkata laporan itu tidak mencerminkan situasi sebenar dan CNA seharusnya menyiarkan laporan seimbang dengan turut menemubual anggota dalam parti pemerintah.
Bernama melaporkan, dalam laporan itu, CNA menyatakan Hari Malaysia sepatutnya menjadi sambutan untuk memperkukuhkan perpaduan semua rakyat Malaysia, bagaimanapun terdapat pihak tertentu mengambil kesempatan menyemai perpecahan menerusi demonstrasi berbaur perkauman.
Ketika menyangkal laporan itu, Salleh berkata media asing berazam untuk mencemarkan nama baik Malaysia dengan menyiarkan laporan bersandarkan kepada sumber meragukan.
Kedah Lanie.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena