Sunday 20 September 2015

Habis harta rakyat di bazirkan bayar PANDA, sewa bas & bagi elaun semata-mata nak suruh membatakkan (kuli batak) Umno.

Isnin, 21 September 2015



Apa sebab menteri2 ni tidak memilih orang melayu untuk dijadikan menantu?...Kata nak bela nasib melayu kan...Apa sebab tak pilih ahli amno atau geng baju merah?...Cer tolong aku jawab...kihkihkih~


Melayu
Umno
Jerit Allahuakbar!!

Yang mana kah pilihan anda..???
Tolong bagi komen yg baik2 jerr...


Kah Kah Kah... Apabila Sultan Memainkan Peranan

Nampak tak bila Sultan memainkan peranan. Kami rakyat Malaysia berharap sultan negeri lain pun jangan tidur. Tak kira apa parti pun jika bersikap meniup api perkauman tegurlah. Sedarlah kuasamu lebih besar dari kuasa politik. Biar rakyat nampak kenapa institusi beraja harus di kekalkan.

#RajaBerdaulatDiSanjungRakyat

#RajaYangTidur #HilangTakhtaDanHormatRakyat

Bila Sultan Johor sound sila keluar dari Johor kalau nak racist dan dan jer Umno Johor tarik hand brake kata pompuan puaka ni bukan ahli Umno. Almaklumlah yang gi perhimpunan membatakkan Umno tu bukan semua ahlinya, main sauk jer. Habis harta rakyat di bazirkan sewa bus dan bagi elaun semata-mata nak suruh membatak. 


- Tompo -


Benarkah pemasangan bendera daerah (Negeri Johor) MENGGANTIKAN JALUR GEMILANG ??

Harap sesiapa boleh bg pencerahan...

Kalau ia benar, Admin menjunjung segala Titah Ke Bawah Duli Yang Maha Mulia Sultan Johor..


#DaulatTuanku

#sultanibrahimofficial #sultanjohor #luaskankuasamu#jdt #muafakatbangsajohor
#royaljohor #sultanjohordanrakyatberpisahtiada



Malaysia Wajib Bayar US600,000 Untuk Setiap Ekor Anak Panda Yang Lahir




KUALA LUMPUR: Malaysia perlu membayar US$600,000 kepada China bagi setiap anak panda yang dilahirkan disini selepas 12 bulan dan memulangkan anak panda itu kepada China apabila usianya mencecah 2 tahun, kata Menteri Sumber Asli & Alam Sekitar, Datuk Seri Wan Junaidi Tuanku Jaafar.

Perkara ini termaktub dalam perjanjian antara Malaysia dan China yang mana turut menyebut dua ekor panda, Fu Wa (Xing Xing) dan Feng Yi (Liang Liang), dipinjamkan kepada Malaysia selama 10 tahun, kata beliau dalam satu sidang media selepas membuat lawatan rasmi ke Zoo Negara hari ini.

"Tidak, panda-panda itu bukan milik Malaysia, walaupun mereka lahir di Malaysia

"Kita perlu memulangkan anak panda itu ke Chengdu, China, selepas dua tahun. Kita juga perlu memberikan hadiah di atas kelahiran panda, iaitu US$600,000 bagi setiap panda yang dilahirkan di sini", tambahya.

"Untuk memberi nama kepada panda (yang baru dilahirkan), kita perlu persetujuan dari China seperti dalam perjanjian", kata Wan Junaida sambil menambah kementerian akan menganjurkan satu pertandingan menamakan anak panda itu.

China bersetuju meminjamkan dua ekor panda bagi menanda 40 tahun hubungan diplomatik antara Malaysia dan China pada tahun ini.

Wan Junaidi berkata Malaysia adalah negara kelapan yang menghasilkan panda daripada 18 negara yang mempunyai panda di dunia ini. 

- Siakapkeli.my Dialihbahasa dari : thesundaily
BLM.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena