Monday 28 September 2015

FITNAH! AMANAH nafi peguam yang saman Hj.Hadi adalah ahli dan peguam mereka.

Selasa, 29 September 2015
Fitnah!...mereka bukannya ahli Parti Amanah Negara

Ini lah salah seorang dari empat orang melayu yg menyaman TGHH berhubung pembentangan rang undang2 bagi meminda Akta Mahkamah Syariah Akta 355 (Bidang Kuasa Jenayah) 1965 yang bertujuan mendaulatkan undang2 HUDUD di bumi Malaysia...
 — with Mohd Nasir IsmailKamilah MamatPutera CahayaSrikandi IslamIsmail MuhamadAhmad Amzad HashimSyaiful HizamMaya Maisara,Hanisya Abdul Hamid and Pencinta Abadi.

AMANAH nafi peguam yang saman Hj.Hadi adalah ahli dan peguam mereka

Adalah di maklumankan, Azira(Kes saman Hj Hadi 'Isu Private Bill') bukannya ahli Parti Amanah Negara(AMANAH) atau Peguam AMANAH.

Beliau hadir di Majlis Perlancaran AMANAH 16 September 2015 sebagai NGO 'Demi Malaysia', Peguam dan Aktivis BERSIH 4.0.

Kesemua dakwaan yang sedang berlegar di Media sosial ketika ini adalah tidak tepat, fitnah dan tiada kena mengena dengan Parti Amanah Negara.

Saman yg dikemukakan adalah bukan soal hudud tetapi private bill yg berkaitan dengan hal-hal menyentuh hal-hal yg melibatkan penafsiran perlembagaan negara.


Yg bakal dibentangkan diparlimen melalui private bill bukanlah undang HUDUD tetapi prubahan /penambahan hukuman yg melibatkan rotan bagi mahkamah syariah.

p/s private bill yg dikemukakan oleh MP Marang ialah satu cadangan utk meminda Akta355 @ akta mahkamah syariah 1965 yg tidak ada kaitan pun dgn enakmen kanun jenayah syariah ii kelantan (1993) 2015.

Pindaan yg dicadangkan hanyalah sekadar mengubah kadar hukuman yg boleh dikenakan drp denda rm5000, penjara 3 thn dan sebatan 6 kali kpd mengikut hukum syarak, sedangkan bidangkuasa jenayah masih terhad spt yg asal iaitu kesalahan2 berhubung kekeluargaan islam shj.

Kedah Lanie
 

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena