Tuesday 22 September 2015

[Video] Pakatan HARAPAN - Satu pakatan baru dibentuk tanpa PAS

Selasa, 22 September 2015

Satu pakatan baru dibentuk tanpa PAS dengan nama PAKATAN HARAPAN

Pakatan baru dibentuk tanpa PAS

AGabungan baru pembangkang membabitkan PKR, DAP dan Parti Amanah Negara (AMANAH) dibentuk secara rasmi hari ini dengan nama Pakatan Harapan.

Dalam kenyataan dibuat di Kuala Lumpur hari ini, Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail berkata, ketiga-tiga parti yang menyertai persidangan meja bulat mencapai persetujuan berkenaan.

Pada masa sama, kata Dr Wan Azizah, gabungan itu tetap terbuka untuk menerima parti lain yang boleh memberikan kerjasama.

"Sebuah jawatankuasa diwakili setiausaha agung setiap parti akan ditubuhkan bagi memperhalusi terma penubuhan Pakatan Harapan, termasuk dasar bersama dan etika kerja," katanya.

Sementara itu Ahli Parlimen Pokok Sena Datuk Mahfuz Omar turut hadir. Bagaimanapun beliau yang juga bekas Naib Presiden PAS datang hanya sebagai "wakil ahli parlimen pembangkang".

"Saya datang kerana saya dijemput dan saya tahu PAS tidak ada wakil datang," katanya.

Naib Presiden PKR Tian Chua memberitahu PAS menghantar surat makluman untuk menyatakan parti itu tidak menghadiri sesi hari ini.
Kedah Lanie.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena