Sunday 27 September 2015

MERAH NAJIB, kuning rakyat...Siapa yang membela anak dara melayu DIPERKOSA oleh pemimpin Melayu?

Isnin, 28 September 2015

MERAH NAJIB, KUNING RAKYAT

HIDUP MELAYU adalah lauangan dari HIMPUNAN MERAH yang diadakan pada sambutan kelahiran hari Malaysia yang lalu, Laungan garang kemerehan ini dengan nada perkauman Melayu di jadikan wacana pasca perhimpunan.

Namun beberapa orang penganalisa politik Malaysia berpendapat gelora perkauman ini perlu dikeluarkan secara berperlembagaan supaya berlaku perbincangan, pendidikan demokrasi dan akhirnya perdamaian ke arah menghormati hak-hak asasi manusia.

Himpunan Baju Merah lebih baik terjadi daripada ia terpendam di bawah tanah, bergerak seperti mafia ataupun pergerakan ektremis yang bersandarkan keganasan untuk merebut kekuasaan – pembunuhan bersenjata seperti gerakan penghapusan etnik di Rwanda dahulu.
Saya percaya setakat hari ini, pihak keselamatan dan keamanan – juga pihak perniagaan dan perdagangan – Malaysia tidak akan membenarkan peristiwa 13 Mei berulang lagi.

Maka tiga orang anggota polis cedera ringan dalam mempertahankan Petaling Street daripada dirempuh para penunjuk perasaan, meski mereka dilemparkan kata-kata kesat “barua Cina.”
Saya boleh katakan Himpunan Baju Merah berjaya mencapai tujuannya untuk menunjukkan (tidak sama sekali kebenaran, melainkan tanggapan) bahawa kononnya orang-orang Melayu tanpa berbelah bahagi bersatu menyokong padu Najib Razak.

MERAH pada dasar beranggapan mereka telah berjaya mengenal pasti apa yang berlaku selama ini antara kaum di Malaysia, Melayu terus tertindas, semua permasalahan adalah di sebabkan oleh kaum Cina khususnya parti DAP. Tuduhan kepada kedua anak berank ini Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng sampai ke peringakat kemuncaknya.

Tapi malangnya tuduhan dan tangapan serong MERAH ini tidak di sokong dengan faktar atau pertimbangan akal budi, Tohmahan di buat hanya untuk meraih simpati Melayu yang lain. Pesoalannya benarkan mereka ingin menggadai atau menjual negera ini?

MERAH juga lupa atau sengaja tidak memahami kesilapan lalu, apakah pengagihan kekayaan di negara ini di agihkan oleh DAP atau dari kalangan Cina untuk kepentingan rakyat atau MERAH cuma menukkan rasa untuk mempertahankan tindakan kepimmpinan Melayu yang hidup rakus dengan kekayaan hingga melupakan rakyat jelata.

1- Siapa membela anak dara di pekosa oleh pemimpin Melayu? 
2- Kaum mana yang mempertahankan Akta Pengambilan Tanah negara dari dipinda?
Akta gila yang membolehkan tanah sesiapapun di negara ini dirampas kerajaan atas tujuan pembangunan ekonomi semata-mata, yang tersangat luas taksiran dan ruang lintup kuasanya, meliputi kepentingan ekonomi pihak swasta yang boleh saja bertentangan dengan kepentingan orang ramai. Walhal sebelum itu, kerajaan hanya boleh mengambil tanah milik peribadi dan orang ramai atas tujuan kemudahan dan infrastruktur awam.
3- Untuk Melayu Cina DAP juga sanggup merengkok di penjara, ISA 2 tahun.

Pembaca cari lah sendiri siapa mereka.

Pada masa yang sama negara di bawah kepimpinan Najib sedang berperang dengan isu-isu semasa yang amat sukar untuk di bendung. Projek 1MBD contohnya telah mengambil masa yang panjang dn ianya cukup berliku, penyelewangan " Derma RM2.6b " Projek TPPA, Pembunuhan Altantuya di hidupkan kembali juga kaitan dengan masalah hutang negera dan murahnya mata wang Malaysia berbandingan dengan US.

Dengan demonstrasi Baju Merah, sekurang-kurangnya perhatian masyarakat tempatan dapat dialihkan seketika daripada isu yang paling mencabar hari ini, iaitu 1MDB dan desakan mantan perdana menteri Dr Mahathir Mohamad agar Najib Razak meletakkan jawatan PM.
Ribuan Baju Merah yang berhimpun itu memang menang sorakannya, dengan seruan slogan perkauman yang penuh gegak gempita. Kemenangan sorakan MERAH adalah untuk Najib Razak dan bukannya untuk penambahbaikan untuk rakyat. 

MERAH telah menyelamatkan problem Najib buat seketika. Tahniah Merah

Jauh berbeza himpunan MERAH dengan KUNING dalam mempejuangkan hak Rakyat. 

Pendekkan tulisan Himpunan Merah lebih kepada mempertahankan Najib dari untuk rakyat.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena