Wednesday 30 September 2015

[Video] "Pelaq betui" Rompak kat chai leng park...depa buat seropa koboi...& Blogger pulak disiasat SKMM?

Khamis, 1 September 2015

Rompak kat chai leng park..pelaq betui depa buat seropa koboi tu...ha
Ha

Blogger Disiasat SKMM Tulis Kes Anak Zahid Kahwin Di Indon

SKMM siasat bloger, posting kahwin anak lelaki Zahid



Penulis blog Shahabudin Husin dipanggil oleh Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia (SKMM) semalam untuk memberi keterangan berhubung tulisan dalam blognya berkaitan Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Zahid Hamidi.

Anggota Umno itu memberi penjelasan berhubung tulisannya pada 20 September bertajuk "Kenapa lawatan rasmi Zahid ke Indonesia sama tarikh dengan majlis sanding anaknya di Jakarta?".

Shahbudin berkata beliau disiasat oleh SKMM bawah Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 (Akta 588) dan ia kali pertama dipanggil berbuat demikian.

Menulis dalam blognya hari ini, Shahabudin berkata sehari sebelum itu, kakitangan SKMM datang ke rumahnya untuk menghantar surat arahan kehadiran supaya beliau mematuhi perintah yang dikeluarkan.

"Sebelum diambil keterangan, saya dimaklumkan oleh pegawai penyiasat SKMM bahawa saya disiasat bawah Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 (Akta 588).

"Saya menjelaskan kepada pegawai SKMM bahawa artikel yang ditulis itu lebih berupa pertanyaan dan bukannya tuduhan kepada Zahid Hamidi memandangkan ia sudah menjadi perbualan ramai sebelum itu," tulis Shahbudin.

Menurutnya, beliau memberi keterangan kepada suruhanjaya itu selama dua jam.

Seksyen 233 memperuntukkan seseorang melakukan kesalahan bagi penggunaan tidak wajar kemudahan rangkaian atau perkhidmatan rangkaian yang boleh didenda tidak lebih RM50,000 atau setahun penjara atau kedua-duanya.

Shahabudin berkata artikel yang ditulisnya itu lebih kepada pertanyaan dan bukannya tuduhan bagi membolehkan Zahid atau pegawainya menjawabnya.

Katanya, hal ini sama seperti yang berlaku kepada lawatan rasmi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak ke majlis persandingan anaknya di Kazakhtan pada April lalu.

Menurutnya lagi, beliau turut memaklumkan satu perenggan dalam tulisannya bahawa beliau memohon penjelasan daripada Zahid bagi mengelakkan fitnah dan salah faham berhubung perkara itu.

"Sebagai penulis, saya hanya membangkitkan apa yang menjadi perbualan ramai itu...

"Ketika menjadi wartawan dulu, saya pernah sekali diberi amaran oleh Kementerian Dalam Negeri mengenai penulisan berkaitan Korea Utara.

"Semua cabang dan jalur kehidupan pada hakikatnya ada cabaran masing-masing serta kerikil-kerikil yang mesti dilalui," katanya.

Dalam tulisanya juga, Shahabudin mendakwa bahawa aduan kepada SKMM dibuat oleh pembantu Zahid.

Malaysiakini telah menghubungi pejabat Zahid untuk mendapatkan maklum balas.

- mkini
BLM

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena