Monday 28 September 2015

PAS perlu tinggalkan Selangor jika tak sertai Pakatan HARAPAN..."Rakyat nak tahu apa sebenarnya pendirian PAS"

Isnin, 28 September 2015
PAS perlu tinggalkan Selangor jika tak sertai Pakatan Harapan

Beliau berkata, PAS perlu tegas dalam membuat keputusan kerana rakyat kini menilai apakah pendirian sebenar parti Islam itu.
Katanya, sekiranya PAS berkeras tidak mahu menyertai pakatan pembangkang baharu atau Pakatan Harapan, ditubuhkan PKR, Parti Amanah Negara (Amanah) dan DAP, maka parti Islam itu harus memutuskan segala hubungan dan keluar dari Selangor.
Keengganan berbuat demikian katanya, akan menyebabkan penyokong menganggap PAS sebahagian daripada pakatan pembangkang baharu.
"Rakyat nak tahu apa sebenarnya pendirian PAS. Jika tegas dengan prinsip untuk tidak bersama pakatan baharu, maka PAS wajar putus hubungan dengan PKR dan tarik diri daripada kerajaan Selangor.
"Sekiranya tidak bertindak demikian, bermakna PAS juga sebahagian daripada pakatan baharu.
"Oleh itu PAS perlu keluar kenyataan agar parti itu dilihat tidak berdolak dalik," beliau dipetik berkata akhbar milik Umno itu.
Pakatan Harapan diumumkan pembentukannya oleh Ketua Pembangkang Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail selepas tiga parti politik itu mengadakan satu mesyuarat minggu lalu yang turut dihadiri beberapa pemimpin badan bukan kerajaan.
Meskipun pada mulanya, PKR menetapkan akan menarik PAS untuk turut menyertai mereka, namun ia ditolak parti Islam itu atas alasan tidak boleh bekerjasama dengan Amanah yang dibentuk bekas pemimpin dalam PAS.
Bagaimanapun, PAS memberi jaminan akan tetap bekerjasama dengan PKR. – 28 September, 2015.
The Malaysian Insider

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena