Sunday 20 September 2015

[Video] 47 MP BN Sabah dan Sarawak - Jadilah 47 'ronin', tinggalkan BN sertai PEMBANGKANG (Pakatan 2.0).

Ahad, 20 September 2015

PKR: Jadilah 'ronin', tinggalkan BN sertai pembangkang'

PKR hari ini mengajak 47 MP BN dari Sabah dan Sarawak supaya meninggalkan gabungan parti pemerintah dalam usaha mereka membentuk gabungan bebas dan bekerjasama dengan blok pembangkang.
Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail berkata perkara itu diperlukan demi masa depan yang lebih baik buat rakyat Malaysia.
"(Hal ini) boleh dicapai jika 47 rakan patriotik kita, anggota parlimen BN dari Sarawak dan Sabah, (menjadi) seperti 47 'ronin' Jepun yang sanggup berjuang dan mati dengan keadilan rakyat atau keadilan, tinggalkan BN untuk menubuhkan gabungan bebas bersama kita.
"Kemudian janji kemerdekaan dan Malaysia akan ditunaikan," katanya dalam ucaptama dalam sebuah forum di Kuala Lumpur hari ini.
Wan Azizah berkata blok pembangkang mesti menjadi seperti NGO pemantau pilihan raya BERSIH, yang mana beliau berkata "menyatukan rakyat tanpa mengira kaun dan agama" demi perjuangan untuk Malaysia yang lebih baik.
"Masanya tiba sekarang," kata ketua pembangkang itu.
Kisah 47 'ronin' mengenai 47 samurai bawah pimpinan Ōishi Kuranosuke Yoshitaka membalas dendam ke atas kematian majikan mereka dengan cara melakukan penyerbuan ke rumah kediaman pejabat tinggi istana, sebelum perang dunia ke-2.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena