Saturday 6 May 2017

[Video Tun M - Ahmad Zahid Belum Tentu Jadi PM] Dr Mahathir: Ahli Umno semakin berminat hadir dalam perjumpaan-perjumpaan PAKATAN.

Sabtu, 6 Mei 2017

Dr Mahathir tetap yakin Pakatan harapan boleh menang sekalipun Pas tidak bersama

KUALA LUMPUR: Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Tun Dr Mahathir Mohamad tetap yakin Pakatan Harapan boleh memenangi Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU) walaupun tanpa Pas.
Dr Mahathir melahirkan keyakinan itu sambil merujuk kepada kehadiran orang Melayu dalam perjumpaan yang diadakan oleh Pakatan Harapan.
"Kalau kita mengikuti kehadiran orang Melayu dalam perjumpaan-perjumpaan yang telah diadakan oleh Pakatan Harapan, jumlah mereka begitu besar sehingga meningkat kepada 12,000 dan 15,000 walaupun mengikut TV3 suku cuma 200 sahaja. Itu pasal, dia tak boleh bilang."
Dr Mahathir juga berkata, sambutan positif itu juga menggambarkan yang orang Melayu khususnya ahli-ahli Umno memberi sokongan kepada PPBM dan Pakatan Harapan.
"Tapi kita nampak ramai orang Melayu yang keluar dan kita juga lihat ramai daripada mereka itu terdiri dari Umno.
"Jadi nampak ahli Umno pun berminat dengan kita, sebab itu kita yakin kita boleh menang," kata bekas Perdana Menteri ini pada sidang medianya bersama kepimpinan Pakatan Harapan di ibu pejabat PPBM Ahad lalu.
Abdul Hadi semalam mengulangi pendirian parti itu tidak akan menjalin kerjasama politik dengan PPBM.
Kata Abdul Hadi, pihaknya menolak kerana kedudukan PPBM dalam keadaan "caca marba" dan tidak mempunyai pendidikan jelas.
Muktamar Pas yang berakhir semalam juga sebulat suara menerima usul memutuskan "tahaluf siyasi" dengan sekutunya PKR. Dalam usul itu, PKR dituduh mengkhianati perjanjian kerjasama antara kedua-dua parti dan biadap terhadap Pas.
Ketika berceramah dalam program Pakatan Harapan bersama penduduk Bandar Tun Razak, Kuala Lumpur malam tadi, Dr Mahathir berkata, beliau menerima keputusan Pas yang tidak mahu mengadakan kerjasama pilihan raya.
"Kalau mereka tutup pintu, kita tak boleh masuk. Mereka dialu-alukan. Mereka tidak mahu bercakap dengan kita, 'okay' lah," kata Dr Mahathir.

LepakPolitik

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena