Wednesday 15 November 2017

[Video Rakyat Melaka Perlu Ikuti Pulau Pinang & Selangor] Mahkamah kekalkan keputusan Zamihan saksi tidak boleh dipercayai, denda RM40,000 & Mahathir sedia isytihar harta jika jadi calon PRU14.

Khamis, 16 November 2017


Image result for Gambar Zamihan Bin Mat Zin

Mahkamah Rayuan kekal keputusan Zamihan saksi tidak boleh dipercayai, denda RM40,000

Mahkamah Rayuan Putrajaya sebulat suara telah menolak rayuan Zamihan Bin Mat Zin terhadap keputusan Mahkamah Tinggi Shah Alam yang mendapati beliau bersalah dalam membuat kenyataan fitnah ke atas Syria Care dengan kos sebanyak RM10,000.00.
Panel hakim yang diketuai oleh Datuk Rohana bin Yusof mengekalkan keputusan Mahkamah Tinggi Shah Alam pada 21 April 2017 yang membenarkan tuntutan saman fitnah Syria Care ke atas Zamihan dan diperintah membayar RM30,000 lagi kepada Syria Care.
Saman fitnah yang telah difailkan Syria Care melalui peguamcaranya, Tetuan Shukor & Associates adalah berdasarkan satu laporan yang diterbitkan di Star Online yang memetik kenyataan Zamihan Mat Zin bertajuk “Senseless jihad puts Malaysia as violence hub, says Home Ministry officer” pada 27 Jun 2014 (laporan tersebut telah dikeluarkan daripada Star Online) yang yang mengaitkan Syria Care secara langsung sebagai kumpulan kumpulan Syiah yang perlu dipantau oleh kerajaan.
Mahkamah Tinggi Shah Alam di dalam Penghakiman membuat dapatan tersebut dengan antara lain menyatakan bahawa Zamihan adalah seorang saksi yang tidak boleh dipercayai (unreliable witness) disebabkan kenyataan beliau semasa memberi keterangan bercanggah dengan pliding yang difailkan.
 Malaysia Dateline


Mahathir sedia isytihar harta jika jadi calon pilihan raya

Mahathir sedia isytihar harta jika jadi calon pilihan raya
Pengerusi Pakatan Harapan (PH) Tun Dr Mahathir Mohamad berkata beliau bersedia mengisytiharkan hartanya sekiranya dipilih menjadi calon pilihan raya akan datang.
“Ya. Saya boleh isytiharkan harta saya. Tetapi saya tidak tahu sama ada saya akan jadi calon atau tidak?
Bagaimanapun Dr Mahathir memberitahu Majlis Presiden PH tidak tahu menahu dengan tindakan Penyelaras Invoke itu untuk membuat majlis pengisytiharan harta .
Tambahnya lagi, Majlis Presiden PH tidak terlibat dengan apa yang dilakukan Rafizi dan menyifatkan ia tindakan yang dilakukan sendiri oleh Invoke.
Malaysia Dateline

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena