Saturday 11 November 2017

[Video Ramai Pemuda PAS Kini Lompat Masuk AMANAH] Erk! Razman makan durian selepas diperintah bayar RM200,000 (masih ada selera?) & Satu lagi saman fitnah menanti (Razman) Bendahari Pas Pusat

Ahad, 12 November 2017

Razman makan durian selepas diperintah bayar RM200,000

Keratan akhbar fitnah Razman terhadap Nizar pada 2015.

Hanya beberapa jam selepas diperintah membayar RM200,000 kerana memfitnah, Pesuruhjaya Pas Perak, Razman Zakaria dilihat masih ada selera menikmati durian di Pasir Salak.
Bekas pegawai Kastam itu sendiri memberitahu hal tersebut di Facebook dengan turut memuat naik empat foto termasuk bersama-sama sekumpulan kanak-kanak berjubah kira-kira jam 3 petang tadi.
“Perjalanan ke KL dari mahkamah Ipoh singgah pekena durian Pasir Salak. Ustaz Mustaffa. JZKK,” dipetik daripada statusnya di media sosial itu.
Maklumannya itu kemudian mengundang puluhan komentar daripada pihak penyokong Pas termasuk sindiran netizen yang mengaitkan jumlah bayaran yang mesti djelaskannya mencecah RM200,000.
Mahkamah Sesyen di Ipoh hari ini memerintahkan Razman membayar RM200,000 kepada bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin berkaitan saman fitnah yang difailkan pada 2015.
Razman, 57, didapati bersalah memfitnah Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Changkat Jering itu dalam satu laporan berita di akhbar Sinar Harian Edisi Perak, 2 Jun 2015 bertajuk ‘Pendekatan Nizar mirip DAP’.
Namun, seolah-olah tidak serik, Razman masih terus mengaitkan AMANAH dengan DAP dalam reaksinya terhadap komentar paling atas yang berbaur sinis untuk status tersebut.
“Perkara kecik bukan macam Pan. Harap ehsan DAP,” dakwanya yang memang memanggil AMANAH sebagai ‘Pan’seperti kelaziman perangai pemimpin dan penyokong Pas yang lain.
Beliau berkata demikian sebagai respon terhadap soalan pengguna Facebook, Khairy Armani yang berbunyi, “Dah bayar saman ke?” dengan tanda pagar #tanyasaja.
Bukan sekali Razman berdepan dengan Nizar di Mahkamah Sesyen Ipoh. Pada 19 April lalu, beliau diperintah membayar RM8,500 sebagai kos kepada Nizar selepas permohonannya menarik keluar saman fitnah yang difailkan Nizar diketepikan.
Razman memang dikenali antara pemimpin Pas yang kerap memprovokasi AMANAH walaupun partinya dicanang mengamalkan budaya politik matang dan sejahtera.
Sebelum ini, beliau memuat naik poster fitnah bertajuk ‘Sejarah yang berulang’ dengan tertera imej Chin Peng bersebelahan Rejimen ke-10 Parti Komunis Malaya manakala gambar pimpinan AMANAH berada di sebelah foto Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng.
Bagaimanapun, Razman kemudiannya mengemukakan permohonan maaf secara terbuka selepas mengongsikan poster itu yang antara lain cuba memberi tanggapan buruk kononnya AMANAH adalah proksi DAP.
Malaysia Dateline

Satu lagi saman fitnah menanti Bendahari Pas Pusat

Satu lagi saman fitnah menanti Bendahari Pas Pusat

Pengerusi Biro Undang-undang AMANAH (Kanun), Hanipa Maidin memberitahu satu lagi tindakan mahkamah akan dikenakan terhadap Bendahari Pas Pusat, Razman Zakaria berhubung fitnahnya kepada AMANAH.
Menurutnya, saman itu ekoran status Razman berserta poster di Facebook pada 19 Jun 2016 yang mendakwa penubuhan AMANAH khusus untuk orang Melayu sebagai proksi DAP.
“InsyaAllah, satu lagi kes dalam proses saman juga ke atas PJ (Pesuruhjaya) Perak itu berhubung ‘posting’ beliau dalam FB.
“Yang ini, InsyaAllah saya terlibat sebagai peguam yang menyaman,” ujar Ahli Parlimen Sepang itu lagi.
Poster bertajuk, ‘Sejarah yang berulang’ yang dilampirkan Pesuruhjaya Pas Perak itu juga mendakwa penubuhan Rejimen ke-10 pada zaman perang dahulu sebagai sayap kanan Parti Komunis Malaya (PKM) khusus untuk orang Melayu.
Status Razman berserta poster di Facebook pada 19 Jun 2016 mendakwa penubuhan AMANAH khusus untuk orang Melayu sebagai proksi DAP.
“Berjuang dengan jelas. Jangan bimbang dan ‘playsave’. Musuh tetap musuh,” kata Razman bersama poster yang turut memuatkan gambar ketua PKM, Chin Peng dan Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng.
Selain itu, lambang Bintang Tiga, bendera PKM, DAP dan logo AMANAH juga kelihatan dalam poster perbandingan dahulu dan sekarang itu.
Kelmarin, Mahkamah Sesyen di Ipoh mendapati Razman bersalah memfitnah dan diperintah membayar RM200,000 tidak termasuk kos ganti rugi am dan ganti rugi teruk kepada bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin.
Mahkamah memutuskan tuduhan Razman kononnya Timbalan Pengerusi AMANAH Perak itu menolak hudud, boneka DAP dan oportunis dalam kenyataan yang disiarkan di akhbar Sinar Harian, 2 Jun 2015, berunsur fitnah.
Nizar selaku plaintif diwakili Asmuni Awi manakala Razman sebagai defendan diwakili Mohd Zamri Ibrahim dan Ahmad Azhar Sharin.
Saman difailkan Nizar itu berhubung dua perenggan dalam laporan berita bertajuk, ‘Pendekatan Nizar mirip DAP’ yang mengaitkannya ‘menyokong konsep negara sekular yang diperjuangkan DAP dan bahawa dia perlu menyertai DAP’.
Ekoran keputusan Hakim D. Sunita Kaur Jessy itu, Razman perlu membayar jumlah saman tersebut dalam tempoh 14 hari daripada tarikh penghakiman.
 Malaysia Dateline

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena