Wednesday 20 December 2017

[Video Sabah & S'wak Masih Miskin (Najib masih nak bantu perkukuh ekonomi Amerika?) Trump akan ancam negara yg tolak resolusi pro Israel Jerusalem & Pimpinan Amanah, Bersatu nafi terima jemputan sebagai ‘panel’ forum khas berkaitan Baitulmaqdis esok.

Khamis, 12 Disember 2017

Malaysia bantu perkukuh ekonomi AS - Najib

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak (kiri) beramah mesra bersama Presiden Donald Trump selepas membincangkan hubungan strategik antara kedua-dua negara di Rumah Putih hari ini. - Foto BERNAMA

WASHINGTON DC: Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) dan Khazanah Nasional Bhd merancang meningkatkan pelaburan mereka di Amerika Syarikat (AS).
Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, berkata selain itu, Malaysia juga menerusi Malaysia Airlines Bhd (MAB) akan membeli lebih banyak pesawat Boeing dari negara itu.
Beliau berkata, langkah itu adalah bagi membantu mengukuhkan ekonomi Amerika Syarikat.
Najib berkata, KWSP sahaja dijangka melabur antara AS$3 bilion dan AS$4 bilion (AS$1 > RM4.19) di negara itu.
BH

Pimpinan Amanah, Bersatu nafi terima jemputan sebagai ‘panel’ forum khas berkaitan Baitulmaqdis esok

Pimpinan Amanah, Bersatu nafi terima jemputan sebagai ‘panel’ forum khas berkaitan Baitulmaqdis esok
Himpunan Solidariti Baitulmaqdis yang akan diadakan esok (Jumaat) dijangka akan menjemput tiga tokoh politik dari Pakatan Harapan untuk bersama dalam sebuah forum khas yang akan turut diadakan di Masjid Putra, Putrajaya.

Bagaimanapun dua tokoh politik dari Parti AMANAH Negara (AMANAH) dan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) ketika dihubungi Malaysia Dateline, memberitahu, mereka tidak dimaklumkan mengenai sebarang jemputan forum khas sebagaimana dilaporkan Bernama semalam.
Datuk Dr Mujahid Yusof Rawa

Naib Presiden AMANAH Datuk Dr Mujahid Yusof Rawa melahirkan rasa kesal kerana namanya digunakan tanpa terlebih dahulu dimaklumkan oleh penganjur.
“Isu Palestin adalah isu bersama dan kita telahpun mengadakan program mengutuk tindakan Amerika Syarikat iktiraf Baitulmaqdis.
“Apa yang lebih diutamakan ialah pihak kerajaan perlu panggil persidangan tergempar parlimen untuk bawa usul kertas putih mengutuk AS kerana saya yakin parlimen akan mendapat sebulat suara sokongan Islam dan bukan Islam.
“Ini lebih sesuai dari sudut BN adalah kerajaan.
 Kamaruddin Mohd Nor
Manakala Ketua Penerangan Bersatu Datuk Kamaruddin Mohd Nor turut mengatakan beliau tidak menerima sebarang makluman dari ibu pejabat parti atau sebarang surat yang dihantar kepadanya untuk dijemput sebagai salah seorang panel pada forum khas yang akan diadakan esok.
“Saya baru balik dari PPBM pusat, tiada siapa pun sebut pasal forum ini.Saya tahulah mereka nak anjurkan himpunan tersebut melalui baner sahaja.
“Saya juga tak terima apa-apa jemputan untuk forum tersebut. Saya pun tidak tahu mengenai siapa tokoh-tokoh lain yang turut dijemput sebagai panel.
“Tetapi jika betul Umno-Pas nak jemput bagi tahu awallah, takanlah ‘bidan terjun’ begini, ingat kita ni takda kerja ke?
MD.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena