Thursday 28 December 2017

[Video Anwar setuju Tun M jadi PM sementara] APA SUDAH JADI DENGAN HADI? RUU 355 tersadai kat Parlimen kerana tukang bawa usul pun ponteng.

Jumaat, 29 Disember 2017

APA SUDAH JADI DENGAN HADI ?


AKU baca dalam Harakahdaily hari ini. Lebai minta Najib bercuti kerana isu felda. Lawak sungguh. 

Pakatan Harapan dah lama minta Najib bukan saja bercuti, malah berundur semenjak isu GST yg zalim dan isu Skandal 1MDB yg memalukan negara lagi. Waktu itu, ada lebai kata , "sebelum tuduh Najib, kena ada 4 saksi". " Tidak masuk akal Najib masukkan duit RM 2.6 Bilion dalam akaunnya sendiri". 

Kemudian, ada ostat dlm kuliahya sebut, " Lebih baik kekalkan pemimpin Melayu Islam walaupun dia zalim". Tok mursyid pula kata, " Jangan jatuhkan kerajaan sekular ini, nanti yg ganti adalah kerajaan Liberal". Habis tu, nak pilih kerajaan mana? Kerajaan Islam la.....yg mahu menang 40 Kerusi. Haha..... 


Tuang Presideng pula kata, "Bukang Urusang ambe nok suruh Pi Eng berehat". Hahaha..... 

Tiba2, bila tercetusnya isu tanah felda tergadai, lebai2 terus nak jadi hero kononnya. Tiba2 minta Najib bercuti. Walhal, semua tahu yg lantang membela isu2 felda ini adalah dari Pakatan Harapan juga melalui ANAK oleh Mazlan Aliman . Ramai pimpinan dari PH yg sanggup didakwa di mahkamah kerana berjuang isu2 felda. Lebai hanya tahu masuk felda buat ceramah dan minta derma jihad penuhkan tin milo daripada para peneroka. Mereka tak cerita tentang isu2 felda sangat sebab mereka tak arif tentang skandal yg melanda felda. Mereka bawa isu RUU Akta 355 di felda2, tetapi RUU Akta 355 tersadai kat Parlimen kerana tukang bawa usul pun ponteng. 

Pakatan Harapan istiqomah melawan Umno/Bn dalam semua isu besar sejak awal. Tandanya kita menolak Bajet oleh kleptokrasi, bukannya berkecuali. DICATAT OLEH WFAUZDIN NS

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena