Wednesday 27 December 2017

[Video Presiden ANAK menangis kenang nasib Felda, Tun M turut bersuara] Jom Lapor Skandal Hilang Tanah Zaman Najib & APA NASIB ISA SAMAD KALI INI?

Rabu, 27 Disember 2017

Image result for Gambar Felda hilang tanah
Jom Lapor Skandal Hilang Tanah Zaman Najib.

APA NASIB ISA SAMAD KALI INI?

Menurut apa yang dinyatakan oleh Timbalan Ketua Polis Negara, Noor Rashid Ibrahim, bekas Pengerusi Felda, Isa Samad akan dipanggil minggu depan bagi diambil keterangannya berhubung kehilangan tanah agensi itu di Jalan Semarak, Kuala Lumpur.

"Siasatan awal mendapati Isa adalah individu penting yang boleh membantu siasatan dalam kes tanah Felda tersebut.

"Beliau adalah Pengerusi Felda ketika itu dan ada kaitan dengan keputusan yang telah dibuat, maka beliau mesti disiasat," katanya lagi.
Sebelum ini, berhubung siasatan SPRM berkaitan pembelian hotel Felda di London dan Kuching yang didakwa melebihi harga pasaran, beliau sudah pun ditahan reman selama lima hari oleh agensi penguatkuasa anti rasuah tersebut.

Tetapi, sehingga kini tiada khabar berita mengenai perkembangan kes tersebut dan difahamkan SPRM masih memerlukan lebih banyak bukti untuk tindakan seterusnya.

Bagaimana nasib Isa kali ini dan untuk itu, mari kita meneka-neka apakah yang bakal menimpanya pada minggu depan nanti?

Adakah beliau hanya akan diambil keterangannya untuk beberapa jam dan kemudian dilepaskan?

Apakah selepas diambil keterangan, siasatan akan diteruskan dengan  beliau disambung untuk ditahan reman bagi beberapa hari lagi?

Mungkinkah juga selepas keterangannya diambil atau ditahan reman itu,  pendakwaan akan dengan pantas menyusul selepasnya?

Yang mana satu paling mungkin agaknya? (ShahbudinHusin 27/12/2017).

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena