Thursday 21 December 2017

[Video Bakpo Ambo Nnanyo] Respon kpd AMARAN KERAS Pembantu Khas Rosmah kepada Juara GV4 AISHAH.

Jumaat, 22 Disember 2017

Image result for Gambar GST membebankan rakyat

Image result for Gambar GST membebankan rakyat
Foto Parti Amanah Negara.

RESPON KEPADA AMARAN KERAS PEMBANTU KHAS ROSMAH KEPADA AISHAH
Saya tertarik untuk mengulas sedikit berkaitan amaran keras yang telah diberikan oleh PEMBANTU KHAS Datin Seri Rosmah Mansor, isteri kepada Perdana Menteri Malaysia kepada para artis khususnya Juara GV4, Wan Aishah Wan Ariffin ataupun lebih dikenali sebagai Aishah.
Aishah adalah salah seorang Jawatankuasa Pimpinan Nasional Parti Amanah Negara (Amanah).
Beliau bukan ahli biasa atau pimpinan peringkat rendah dalam parti yang selayaknya dituduh dan dilabel sebagai "dipergunakan oleh pembangkang".
Sebaliknya, Aishah turut merupakan pimpinan peringkat Nasional. Kedudukan beliau di situ adalah kerana keupayaan serta kekuatan Idea dan Karisma kepimpinannya.
Aishah secara peribadi bukan saja memiliki bakat seni yang hebat, bahkan bakat kepimpinan, idea serta ideologi perjuangan yang baik untuk Malaysia.
Malah, beliau mempunyai pandangan yang baik darihal bagaimana membangunkan Industri Hiburan dengan menjadikannya sebagai satu bidang serta kerjaya yang seharusnya diurus dengan profesionalisma yang tinggi. Sekaligus kebajikan para artis dan kumpulan sokongan (produksi) diberikan perhatian tersusun secara kolektif dan efektif.
Justeru, amaran saudara Rizal Mansor itu sejujurnya sangat lucu dan boleh kita sifatkan sebagai satu lagi sikap tipikal serta usaha stereotaip umno bn dalam memandang serta meletakkan kredibiliti sekaligus intelektualisma para artis pada tahap yang sangat rendah.
Hakikatnya Artis juga adalah sebahagian daripada entiti rasmi dalam negara. Hak mereka dijamin oleh Perlembagaan sama seperti hak semua rakyat dalam kelompok kerjaya berbeda masing-masing.
Artis bukan mesin dan robot seni yang hanya diambilkira pandangan serta kewujudan mereka sebagai penghibur dan terhad kepada industri hiburan semata-mata.
Mereka adalah insan rakyat yang juga punya kemuliaan dan kebebasan bersuara. Sekaligus setiap mereka berhak menyatakan sikap serta pendirian yang bukan sahaja dalam bidang seni, tetapi bidang kehidupan yang lebih besar yang mana artis sendiri adalah sebahagian daripada kelompok sosial itu.
Mereka boleh memilih untuk bersama dengan mana-mana parti, sama ada Umno Bn atau Pakatan Harapan ; mana-mana yang mereka yakini upaya membela kehidupan dan masa depan mereka khususnya dan rakyat serta negara amnya.
Berikan hak itu kepada mereka. Kemudian biarkan mereka mengendalikannya secara profesional dan matang.
Politikus pemerintah tidak perlu khuatir dan risau dengan perkembangan ini.
Politik propaganda menekan rakyat berbeda kecenderungan politik dan politik "instill fear" harus dihentikan segera. Dunia dan manusia, tamaddunnya sudah jauh ke hadapan kini. Jangan uruskannya dengan cara dan skill lama yang ketinggalan zaman.
AIMAN ATHIRAH AL-JUNDI
Ketua Penerangan
Wanita Pakatan Harapan Malaysia/
Jawatankuasa Pimpinan Nasional
Parti Amanah Negara (AMANAH)
20 Disember 2017, 09:10

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena