Wednesday 27 December 2017

[Video Ahli Pas mengamuk & Mukhriz pesan ahli Pas jauhi Umno] Kehilangan Yang Mengesankan.

Khamis, 28 Disember 2017


Image result for Gambar Pas dan umno bekerjasama
PAS bakal BERPECAH lagi bila Anggap UMNO Bukan lagi musuhnya.

Image result for Gambar Pas dan umno bekerjasama

BEBERAPA orang anggota polis baru menyedari bahawa kereta peronda dinaiki mereka telah diletakkan pada tempat yang salah, selepas mendapati tayar kenderaan itu diapit (clamp).
kereta polis kena clamp
Ketua Polis Putrajaya, Asisten Komisioner Rosly Hassan dilapor telah mengesahkan kejadian itu.
Sebuah kenderaan peronda diapit oleh bahagian penguatkuasaan Putrajaya Corporation di Menara Usahawan, Presint 2 selepas ia diletakkan secara salah di tepi jalan.
Difahamkan kenderaan berwarna putih dengan tulisan “polis” pada pintunya itu milik kakitangan PDRM yang bertugas dengan jabatan penyiasatan dan penguatkuasaan trafik.
Gambar kejadian itu pula dipercayai telah dimuatnaik oleh seorang penunggang motosikal sekaligus menyebabkan ia tersebar secara meluas di media sosial.
Semberono.Com

Foto Mohamad Sabu.


Kehilangan Yang Mengesankan
Sepanjang 40 tahun dalam parti politk, sejak zaman Pas dan sekarang AMANAH, saya mengenali kawan-kawan bertugas yang dipanggil amilin. Mereka tidak berjawatan tinggi dan tiada cita-cita bertanding pilihan raya. Sekalipun kita menang di beberapa negeri tetapi mereka tak tuntut jawatan yang sesuai dengan mereka. Mereka amilin bekerja tanpa penat lelah.
Saya kenal ramai seperti itu. Cuma antaranya saya ingin sebut yang saya rasa amat kehilangan bila mereka pergi adalah Pak Lang Hairy dari Perlis dan Pakya Hindi dari Baling.
Pak Lang Hairy ini tempat saya bergurau senda. Dia boleh meniru suara pimpinan dan dia hadir dalam semua program, tak pernah minta upah apa yang dia buat.
Pak Ya Hindi pula seorang yang optimis. Dia sentiasa yakin parti yang dia sertai akan menang satu hari nanti. Beliau sentiasa bergurau senda dengan saya dan sumbangannya datang tanpa dipinta.
Sehari lalu saya kehilangan seorang lagi sahabat yang juga sifatnya tidak pernah mengambil hati walaupun dimarah. Beliau tetap tekun melakukan kerja-kerja. Saya kehilangan Badi’ual Azmi yang kami panggil Badik.
Sesungguhnya kehilangan mereka ini sangat terkesan kepada diri saya dan perjuangan. Apakah akan muncul amilin dan petugas-petugas parti seperti mereka ini pada masa akan datang? Saya yakin mereka akan muncul.
Semoga mereka yang berjasa kepada perjuangan Islam Rahmat Untuk Semua ini akan dicucuri rahmat ke atas roh mereka.
MOHAMAD SABU
Presiden
Parti Amanah Negara
27 Disember 2017

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena