Sunday 31 December 2017

[Video INI HARAPAN Tan Sri Muhyiddin kepada MAHASISWA Malaysia] Mahfuz terajui gelombang kedua perubahan pengundi Pas kepada PH.

Isnin, 1 Januari 2018

Mahfuz terajui gelombang kedua perubahan pengundi Pas kepada PH

Mahfuz terajui gelombang kedua perubahan pengundi Pas kepada PH

Tindakan Ahli Parlimen Pokok Sena, Datuk Mahfuz Omar mengisytiharkan dirinya sebagai Ahli Parlimen Bebas yang tidak lagi terikat dengan Pas semalam adalah kesinambungan sokongan yang semakin berani dikalangan wakil rakyat untuk menerajui gelombang kedua perubahan pengundi Pas kepada Pakatan Harapan (PH) khususnya di negeri Kedah.
Pengerusi AMANAH Negeri Kedah, Datuk Dr Ismail Salleh berkata demikian selepas menziarahi dua keluarga mangsa kebakaran di Jalan Kuala Kedah semalam.
Datuk Dr Ismail Salleh
Datuk Dr Ismail Salleh
Menurut beliau lagi, tindakan berani Mahfuz sebagai penutup tirai 2017 akan menjadikan PH Kedah semakin mantap dan kukuh.
“Ramai penyokong Pas yang telah begitu lama menantikan pengumuman Mahfuz untuk mengambil tindakan yang sama.
“Terdapat ahli Pas yang secara senyap akan menyertai mana-mana parti komponen PH terutamanya AMANAH dan Bersatu.
“Tetapi yang jauh lebih ramai dari itu adalah penyokong Pas yang akan berubah arah menyokong PH dalam pilihan raya umum (PRU) yang akan datang, ” ujarnya
Katanya lagi, gelombang yang kedua amat dahsyat di Kedah dan sudah pasti juga bagi negeri-negeri lain yang mempunyai ramai penyokong Pas seperti Kelantan dan Terengganu.
“Ini turut disokong dengan jumlah penonton yang berkongsi dan mengikuti secara ‘live’ Fb page AMANAH sehingga mencecah 30 ribu ‘view’ dan angka ini meningkat begitu pantas.
“Secara jelas ia membuktikan ramai penyokong yang sememangnya telah lama berada bersama Mahfuz akan turut memberi sokongan kepada PH Kedah dalam masa terdekat.
“Setakat ini ramai yang masih menanti masa yang sesuai terutamanya apabila Najib meniupkan saja semboyan PRU ke 14 yang amat dinantikan, ” jelasnya.
Tegasnya lagi, tindakan Mahfuz juga merupakan tamparan yang hebat kepada Pas setelah sekian lama mencanangkan sokongan yang semakin bercambah kepada mereka.
“Oleh kerana itu kita meminta Najib supaya tidak lagi bermain tarik tali untuk mengumumkan PRU ke 14 dengan secepat mungkin.
“Najib boleh mengumumkan bila-bila masa saja PRU yang amat dinantikan oleh penyokong dan juga pimpinan PH.
“Kita optimis dengan segala perancangan dan persiapan yang telah direncanakan bagi menghadapi PRU yang akan datang, PH mampu membolos kerusi-kerusi Dun dan juga Parlimen yang telah menjadi sasaran, ” katanya.
Yang pasti tambahnya, kemenangan PH untuk menawan Kedah dalam PRU ke 14 bukan satu omongan kosong, sebaliknya boleh direalisasikan sepertimana yang telah berjaya dibuktikan dalam PRU 2008 yang lalu.
Datuk Dr Ismail Salleh (kiri) bersama PH ketika menemui keluarga mangsa kebarakan di Jalan Kuala Kedah semalam.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena