Saturday 30 December 2017

[Video 'Bugis warrior,' I salute you, says Tun M] Umno Pas memperbodohkan melayu kata cina akan perintah Malaysia! Kerajaan ‘kitar semula’ daftar pemilih 1994 dan 2004 yg kononnya dilupuskan SPR?

Ahad, 31 Disember 2017

Skandal Isa Samad untuk alih perhatian daripada MO1, kata Dr Mahathir

Image result for Gambar Pahlawan Mahathir dan Najib
Jauh beza antara 2 Pahlawan ni!
Image result for Gambar Perwakilan PPBM melaka pakai baju bugis
kluangdiamond : JOM KITA CAKAP YANG BETUL, BAGITAHU YANG BETUL KEPADA RAKYAT... HENTIKANLAH SEGALA TEMBERANG, & KARUT MARUT.

Kerajaan ‘kitar semula’ daftar pemilih kononnya dilupuskan SPR, dakwa Abdul Rashid

Kerajaan ‘kitar semula’ daftar pemilih kononnya dilupuskan SPR, dakwa Abdul Rashid

Naib Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) Tan Sri Abdul Rashid Abdul Rahman berkata, SPR terpaksa ‘kitar semula’ daftar pemilih tahun 1994 dan 2004 yang dikatakan telah dilupuskan semata-mata terpaksa bersekongkol dengan kerajaan untuk memenangkan Barisan Nasional (BN).
“Sebenarnya kerajaan kitar semula daftar pemilih yang dikatakan telah dipadamkan itu untuk menghadapi PRU14 nanti.
“Saya adalah pengerusi SPR dahulu, saya tidak pernah lakukan (memadamkan data).
“Hakim dan SPR pakat dengan kerajaan secara terang menolak afidavit rayuan kerajaan Selangor,” ujarnya ketika ucapan pengulungan pada Mesyuarat Agung Pertama parti itu semalam.
Rashid yang merupakan pengerusi SPR dari 2000 hingga 2008 dan pernah dilantik Setiausaha SPR dari 1979 hingga 1995.
Tan Sri Abdul Rashid Abdul Rahman ketika berucap pada Mesyuarat Agung Pertama Bersatu di Shah Alam semalam.
Beliau berkata, amat perlu Pakatan Harapan menerima cadangan Presidennya Tan Sri Muhyiddin Yassin untuk mendesak kerajaan membawa pemerhati daripada agensi PPB dan Sekretariat Komenwel pada PRU14 akan datang.
Beliau yakin dalam tempoh terdekat ini kerajaan akan menyasarkan daftar pengundi khususnya di Selangor untuk merampas semula negeri itu di bawah pakatan pembangkang dengan kitar semula 326,272 daftar pemilih yang dikatakan SPR sudah dilupuskan itu.
“Tunggulah dalam tempoh sebulan ini akan dijalankan sasaran mereka di Selangor kerana negeri ini kaya.
“Apapun yang akan dilakukan Najib sekarang kita mesti mempertahan pilihan raya dan perlu membuat beberapa desakan terhadap kerajaan,” ujarnya.
Beliau mencadangkan agar undi Pos tidak lagi disimpan di markas tentera atau dilokap balai untuk tempoh pengiraan undi sebagaimana kebiasaan dilaksanakan oleh SPR.
“Tidak ada satu peti undi awal (undi pos) dibenarkan disimpan di markas tentera dan di lokap balai kerana ia tidak dijamin selamat kerana peti undi itu akan ditukar.
“Di bawah pemantauan agensi seperti Komenwel Skretariat di bawah PBB mereka akan menjadi pemerhati dan pemantau dalam PRU14 kali ini yang dikatakan satu pilihan raya yang cukup genting akan diadakan.
“Keunikannya kerana pemimpin yang dia (Najib) tahu sudah tersedia tempat di Sungai Buluh jika PRU kali ini partinya kalah.
“Kita akan minta peti undi ini di simpan di dewan-dewan daerah diseluruh negara, orang kita akan jaga di waktu malam.
“Kita tidak boleh benarkan penipuan ini berlarutan.Cukuplah.Najib dilindungi undang-undang kerana ramai yang sedia membantunya untuk menidakkan apa yang Najib lakukan, hakim lebih mendengar di sebelah sana (kerajaan).
“Kesian SPR kena ‘jilat-jilat’ untuk hidup kerana nak mengembangkan sayap Najib.
“Sebanyak empat pilihan raya saya kendalikan di bawah Tun Dr Mahathir…tanyalah Tun yang masih ada lagi ni, pernahkah dia suruh saya tipu?
“Tak payah nak tipu tuan-tuan jika kerajaan itu adil dan saksama kepada rakyat. Sebanyak 3juta majoriti kerajaan menang kerana pada masa itu negara membangun rakyat tak perlu khuatir.
“Hari ini nak jumpa Pengerusi SPR pun susah,” ujarnya.
MD.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena