Thursday 9 November 2017

[Video Skandal 1MDB, Mengapa Hendak Disembunyikan? Perompak 1MDB Tekan Orang Miskin, Mi Maggi Pun Kena GST] Najib di Parlimen: Datang 10.04 pagi, balik 10.12 pagi & GST, kos sara hidup tinggi semua salah 1MDB.

Jumaat, 10 November 2017

GST, kos sara hidup tinggi semua salah 1MDB, kata Pakatan

 GST, kos sara hidup tinggi semua salah 1MDB, kata Pakatan
Ceramah di Sungai Acheh, Nibong Tebal semalam tentang 1MDB ialah siri jelajah penerangan 1MDB dan kesannya kepada rakyat digerakkan Pakatan Harapan bagi menerangkan kesan skandal itu kepada kehidupan mereka, termasuklah GST dan kos sara hidup – Gambar The Malaysian Insight oleh Looi Sue-chern , 29 Julai, 2017.

Najib di Parlimen: Datang 10.04 pagi, balik 10.12 pagi.


Ahli Parlimen Kelana Jaya Wong Chen hari ini membidas penampilan singkat Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak yang hanya selama lapan minit di Dewan Rakyat, 13 hari selepas beliau membentangkan Bajet 2018.
"Dia menjawab soalan pada jam 10.04 pagi dan meninggalkan dewan pukul 10.12 pagi," kata Wong.
Najib hari ini berada di Parlimen untuk sesi soalan.
Walau bagaimanapun, Wong mendakwa sepanjang lapan minit itu segala-galanya sudah dirancang untuk Najib yang hanya diajukan dengan soalan ‘mudah’.
"(Ia adalah) mengapa dia begitu hebat dalam soal 'ekonomi digital'. Soalan yang dirancang oleh ahli parlimen Umno.
"Selepas membaca teks jawapan selama empat minit, soalan ahli parlimen Umno (yang sepatutnya secara spontan) bermula dengan 'Tahniah atas kejayaan program, kita adalah pemimpin dunia dalam ekonomi digital...' Cara mengampu seperti ini adalah agak standard," katanya.
Wong berkata Najib kemudian menjawab kenyataan susulan dengan ucapan yang disediakan selama dua minit.
"Di bawah pentadbiran Najib, beliau secara ajaib mengubah sesi soal-jawab Parlimen kepada lakonan mengikut skrip," kata Wong.
Najib kemudiannya, kata Wong, meninggalkan Dewan Rakyat tanpa peduli untuk mendengar ataupun menyokong menteri-menteri lain yang menjawab soalan-soalan seterusnya.
Katanya, sebaik sahaja Najib bangkit mahu meninggalkan dewan, Ahli Parlimen Tanjung Karang, Tan Sri Noh Omar dan Ahli Parlimen Pontian Datuk Ahmad Maslan bergegas membuka pintu untuknya.
"Pagi ini menggambarkan bagaimana demokrasi Parlimen perlahan-lahan mati di Malaysia," katanya.
Wong juga memaklumkan bahawa 18 menteri dan timbalan menteri hadir tetapi jumlah itu masih 30 peratus berkurangan daripada jumlah keseluruhan kabinet Najib.
Sebagai rekod, Najib hari ini bertolak ke Danang, Vietnam bagi menghadiri Sidang Kemuncak Pemimpin Kerjasama Ekonomi Asia Pasifik (APEC) ke-25.
Perdana menteri dijadual berada di sana selama tiga hari bagi menghadiri mesyuarat APEC kali ini yang bertemakan, Mewujudkan Kedinamikan Baharu, Mengukuhkan Perkongsian Masa Depan.
Petang ini, Najib akan membuat kunjungan hormat ke atas Presiden Vietnam, Tran Dai Quang.
malaysiakini.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena