Monday 16 April 2018

[Video Undi Melayu di Sembrong beralih arah...Hisham tergugat!] Siapa Kerajaan BN lebih sayang? Syarikat China Komunis atau rakyat Malaysia!

Selasa, 17 April 2018


Tumpang sekole.

SIAPA YANG KERAJAAN LEBIH SAYANG - SYARIKAT CHINA ATAU RAKYAT MALAYSIA?



Berikutan pendedahan oleh Husam Musa semalam berhubung pelepasan cukai GST yang diberikan  kerajaan kepada syarikat China yang melaksanakan projek membina Laluan Keretapi Pantai Timur atau ECRL, Jabatan Kastam Diraja Malaysia hari ini tampil mengesahkan perkara tersebut.

Ketua Pengarahnya, Subromaniam Tholasy berkata, Jabatan Kastam memberikan sokongan kepada pelepasan cukai GST yang diberikan oleh Kementerian Kewangan kepada China Communications Construction Company atau CCCC itu.

"Ia bagi mengurangkan kos projek yang berorientasikan  kemudahan awam.

"Secara amnya, pelepasan cukai GST itu adalah bagi memastikan  projek strategik ECRL dapat dilaksanakan dengan jayanya serta memberi manfaat besar kepada rakyat," ujar beliau.

Tidakkah dengan pengesahan Jabatan Kastam berhubung pelepasan cukai kepada CCCC ini bermakna kerajaan akhirnya akur dan menerima hakikat dengan sungutan ramai bahawa cukai GST telah menaikkan kos dan  menjadi beban tambahan kepada syarikat dan orangramai?

Tetapi, kenapa hanya kepada syarikat China saja diberikan pelepasan cukai GST itu?

Sementara syarikat tempatan, orang susah, orang miskin, orang tua, orang kurang upaya dan kanak-kanak secara borong dikenakan cukai pukat harimau GST, mengapakah syarikat daripada China dikecualikan daripadanya?

Apakah yang menyebabkan kerajaan sayang sangat kepada syarikat China berbanding rakyat tempatan sendiri?
Siapa yang kerajaan mahu jaga dan lebih sayangi sebenarnya - syarikat daripada China atau rakyat Malaysia?

Dengan kos projek sebanyak RM55 bilion, bayangkan berapa banyak kerajaan sanggup kehilangan pendapatan daripada syarikat China itu, sedangkan rakyat yang minum secawan teh tarik pun dikenakan cukai GST?

Apakah jenis kerajaan yang kita ada sekarang ini dan tidakkah ini sebab yang kuat untuk menolak BN dalam pilihanraya 9 Mei depan? (ShahbudinHusin 17/04/2018)

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena