Friday 28 December 2018

[Video JIKA BERSATU JADI UMNO 2.0, Yang untung Pas?] Kementerian Kewangan umum kenaikan kadar tol dibekukan tahun hadapan.

Jumaat, 28 Disember 2018

Kenaikan tol di seluruh negara dibekukan

Kementerian Kewangan umum kenaikan kadar tol dibekukan tahun hadapan

Atas dasar prihatin terhadap rakyat yang terbeban dengan kos sara hidup, kerajaan Pakatan Harapan hari ini bersetuju untuk membekukan kenaikan kadar tol bagi semua kelas kenderaan di 21 lebuh raya seluruh negara untuk tahun hadapan.
Menteri Kewangan Lim Guan Eng berkata, ia adalah sebahagian daripada penambahbaikan kepada pengumuman Belanjawan 2019 yang hanya membekukan kenaikan kadar tol di lebuh raya dalam bandar sahaja.
Pembekuan kadar tol bagi bas turut dilaksanakan di lapan lebuh raya berasingan.
Sebelum ini kerajaan telah mengumumkan pemansuhan tol motosikal di Jambatan Pulau Pinang dan Jambatan Sultan Abdul Halim Mu’adzam Shah serta di Lebuh Raya Laluan Kedua di Johor bermula 1 Januari 2019.
Menurut beliau, langkah untuk memanfaatkan rakyat itu akan melibatkan bayaran pampasan berjumlah RM972.75 kepada syarikat konsesi lebuh raya.
“Pembekuan komprehensif ini adalah berasaskan kepada tanggungjawab Kerajaan Persekutuan pimpinan Pakatan Harapan untuk meringankan beban sara hidup yang dipikul oleh rakyat Malaysia,” ujarnya dalam kenyataan hari ini. – Roketkini.com

1 comments:

Unknown said...

Mohon maaf jika postingan ini menyinggung perasaan anda tapi saya hanya mau menceritakan pengalaman pribadi saya yang mengubah kehidupan saya menjadi sukses sekarang. dulu Saya bekerja di Singapura, tapi saya tidak menyerah dengan keadaan saya, tetap ikhtiar. Dulu pengen pulang ke indonesia tapi gak ada ongkos. sempat saya putus asa,gaji pun selalu di kirim ke indonesia untuk biaya anak sekolah, sedangkan hutang banyak, kebetulan buka-buka internet mendapatkan nomor whatsapp Mbah Suro +6282354640471 katanya bisa bantu orang melunasi hutang melalui jalan Pesugihan Dana Ghaib. dengan keadaan susah jadi saya coba beranikan diri hubungi dan berkenalan dengan beliau Mbah Suro, Dan saya menceritakan keadaan saya. Beliau menyarankan untuk mengatasi masalah perekonomian saya dengan Pesugihan Dana Ghaib nya. Dan alhamdulillah benar-benar terbukti nyata hasil nya sekarang. terima kasih banyak ya allah atas semua rerjekimu ini. Beliau juga bisa bantu seperti Pemasangan nomer Togel,ilmu pelet, dll




Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena