Sunday 2 September 2018

[Video Huisss, Hishammuddin mungkin disiasat dalam kes bekas bos agensi perisik - Peguam] SPRM akan siasat Hisham, dua putera Arab Saudi.

Ahad, 2 September 2018

Related image

Peguam Hasanah: SPRM akan siasat Hisham, dua putera Arab Saudi

Peguam Shaharuddin Ali berkata beliau diberitahu bahawa Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) akan menyoal siasat dua putera diraja Arab Saudi dan Menteri Pertahanan Datuk Seri Hishammuddin Hussein berhubung dakwaan penyelewengan dana jutaan ringgit melibatkan pegawai risikan kerajaan.
Peguam yang mewakili bekas ketua pengarah Organisasi Perisikan Luar Malaysia (MEIO) Datuk Hasanah Abdul Hamid itu berkata, perkara berkenaan dimaklumkan oleh timbalan pendakwa raya semasa prosiding tahanan reman hari ini.
"Nama Datuk Seri Hishammuddin disebut sebagai orang yang mungkin juga disiasat oleh SPRM berkaitan dengan isu Datuk Hasanah dan tujuh pegawai MEI0 yang lain. Jadi mereka mengatakan bahawa mereka akan menemuduga Datuk Hishammuddin tak lama lagi.
"SPRM juga mengatakan mereka juga ingin mengesan dua orang putera raja Saudi Arab.I have no idea how these people are involved (Saya tidak tahu bagaimana orang ini terbabit). Saya difahamkan perkara-perkara yang disebut oleh SPRM ini hendak dilakukan dalam tempoh tujuh hari – tempoh yang mereka pohon.
"Datuk Hasanah juga menafikan Datuk Hishammuddin dan dua (putera) Arab Saudi terlibat dengan apa cara pun dalam kes ini," kata Shaharudin kepada wartawan selepas prosiding reman hari ini.
Malaysiakini sedang cuba menghubungi SPRM bagi mengesahkan perkara itu.
Beliau menambah Mahkamah Majistret Putrajaya hanya membenarkan lanjutan tahanan reman selama sehari, berbanding tujuh hari yang dipohon SPRM.
Hasanah dijangka akan dibebaskan pada pukul 5 petang esok.
Malaaysiakini.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena