Wednesday, 24 July 2013

Macai Umno Buat Serabut lagi di FB Isu Politik Semasa...Lol Mantul-mantul!

Rabu, 24 Julai 2013
Pantun melayu limau purut tiga serangkai, buta perut tak dak akai
Isu Politik Semasa
Umrah jenis apa ya pergi 17hb balik 21hb pada bulan yang sama? Jika ada cacai PAS yang cuba kata UMRAH tu cuma 2-3 hari je dah siap... Memang dia bahalol...

Umrah (ﻋﻤﺮﻩ) ialah Haji kecil, ia diambil dari perkataan al-I'timar iaitu (ziarah). Orang yang mengerjakan Umrah akan berniat Ihram Umrah dari miqat, mengerjakan Tawaf Qudum, bersaie dan seterusnya bertahallul dari Ihramnya dengan bercukur atau bergunting.

Kebiasaannya ibadah UMRAH mengambil masa lebih dari 12 hari.
Perlu melengkapi rukun-rukun berikut barulah ibadah UMRAH lengkap dan sah...
1. Niat
2. Tawaf
3. Saie
4. Bercukur atau bergunting
5. Tertib
-Zangetsu- — with Faiz Ahamad.

Komentar
Shahbudin Husin Sehari pun boleh selesai ibadah umrah, orang2 vip termasuk pm pun pegi umrah dua atau tiga hari je, yang 12 hari sbb ada ziarah dan pergi madinah
309 · Monday at 3:08pm via mobile
17 Replies · 3 hours ago

Mohd Rizal Wazir kalau tanya org yang pernah melakukan umrah, tentu mereka tahu...3jam pun mampu untuk menghabiskan umrah....
195 · Monday at 3:13pm

Muhammad Fahmi Rusli Tak pernah pergi Umrah ke Admin ? Umrah beberapa jam je lah dah siap. Berfikir dan kaji sebelum menulis ye. 
131 · Monday at 4:37pm via mobile

Ibnu Abdul Ghani Al-Gemasi kesian btol...ibadah haji pun hnya perlu 5 hari utk ditunaikan...drpd 9 Zulhijjah(hari wuquf) - 13 Zulhijjah(akhir hari tasyriq)...inikan pula umrah yg x de wuquf dlm rukunnya...hanya memerlukan 3-5 jam utk menyelesaikan ibadahnya mengikut kemampuan seseorg...

klau isu politik ko nak perbodohkan org...itu kami x kisah...ni perkara bab ibadah...siapa ko nak memperbodohkan kami...tolong pi mngaji bg habis dulu baru nak timbulkan isu fardhu ain ni...nampak sngt selama ni admin buat ibadah dngn taqlid buta tanpa belajar drpd mula smpai selesai...

Noor Asilah Yusoff Sbbkan posting puaka admin yg selalu tabur ftnah , sy umumkan sy berhenti menyokong UMNo . PR dihatiku . kikiki
75 · Monday at 6:06pm

EndLess Stoperz tudia la...bodo...org suruh ngaji..lari...bangang x bertmpt admin sekalian...kahkah
61 · Monday at 3:13pm · Edited

Mar Ja Umrah dalam 4 jam boleh siap. Apa yg pelik nya.. Niat di Tanaim, pergi,naik teksi 20 minit je, balik ke mekah 20 minit, tawaf 7 pusingan buat dekat2 kaabah 25 minit je, saei 7 pusingan baru 45 minit - 1 jam je, tahalul 1 minit. Selesai. Maaf le admin... Please remove this posting. Jangan nak mengutuk org tambahan pula bulan Ramadhan ni
47 · Monday at 6:42pm via mobile

Mustaffa Hashim assalamualaikum...... selamat berpuasa dan mudah2an puasa tuan diterima oleh Allah.... kita dalam memberi komen jgn jadi mcm pantun melayu limau purut tiga serangkai, buta perut tak dak akai. umrah ni kalau dalam satu hari nak buat 4 kali pun boleh. apa yang wajib semasa umrah ialah niat di miqat, lepas niat kita kena pi buat tawaf 7 keliling habis tawaf terus kena buat sai 7 kali pergi balik dari safa ke marwah. penamat sai di marwah kita kena tahalul iaitu bergunting sekurang2nya 3 jelai rambut. maka habislah satu umrah. kalau rajin dan larat boleh ulang lagi perkara yg disebut tadi, begitulah seterusnya..... mudah2an tuan faham dan dapat sedikit ilmu..... ingat Allah MAHA KAYA
34 · Monday at 7:18pm

0 comments:

Post a comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena