Sunday 21 July 2013

Posmen KL Pulak Buat Perangai: Ada ke hantar surat ke dalam gaung!

Ahad, 21 ulai 2013
EKSKLUSIF : RIBUAN SURAT DIBUANG Posmen DITEMUI Di Dalam GAUNG
KUALA LUMPUR - Rupa-rupanya disebalik kawasan tersembunyi berhampiran kawasan perumahan mewah di Ukay Heights, Ampang tersembunyi tempat rahsia kotor kepada beberapa posmen yang tidak bertanggungjawab.

Tempat ini telah menjadi tempat lambakan buangan surat-surat daripada posmen yang tidak bertanggungjawab yang telahpun dikenal pasti kerana sering menghilangkan surat-surat yang sepatutnya mereka hantar.
Semalam, dua orang penduduk menemui beribu-ribu surat yang tidak dihantar di dalam sebuah gaung dan telah menghubungi seorang waratawan.

Ismail, salah seorang pengadu berkata beliau sedang memandu melalui kawasan itu apabila melihat tiga orang posmen sedang melepak di tepi jalan di sebelah gaung.

"Saya tertanya-tanya apa yang mereka sedang lakukan kerana tidak ada rumah di sana. Saya tidak bertanya dan hanya meneruskan perjalanan.
"Kemudian saya teringat bahawa saya telah tertinggalkan sesuatu dan berpatah balik. Saya terkejut apabila melihat bahawa beg surat mereka yang besar sudahpun kosong. Sedangkan beg mereka kelihatan penuh beberapa minit yang lalu," katanya.

Mengesyaki ada sesuatu yang tidak kena, Ismail memberitahu penduduk Persatuan Pengerusi penduduk di situ, William Atyeo, yang naik kemudiannya turun ke dalam gaung tersebut dan menemui beribu-ribu surat yang dibuang.
Pemeriksaan awal menunjukkan bahawa sesetengah surat telah berada di situ sejak lebih setahun lalu dan telah rosak kerana hujan. Alamat pada surat-surat tersebut sepatutnya dihantar ke Ampang Jaya, Ukay Heights dan kawasan perumahan sekitarnya.

"Terdapat cek, bil, penyata bank, dan surat-surat lain lagi," kata Ismail.

Beberapa penduduk pernah mengadu bahawa mereka tidak menerima surat biasa mereka seperti bil telefon dan bil TV berbayar, kata Atyeo.
Selepas dimaklumkan, Pos Malaysia telah menghantar satu pasukan ke tempat kejadian. Pekerja-pekerja mereka menemui kebanyakan surat datang daripada dua lokasi yang berdekatan di sepanjang Jalan Tebrau 1, tetapi mereka percaya mungkin ada lebih banyak lagi.

Ketua Operasi Pos Malaysia, Helmi Hashim berkata tiga posmen yang terlibat telah dikenal pasti dan akan dipecat.
Adalah dipercayai bahawa salah seorang  posmen telah berkhidmat selama beberapa tahun manakala dua lagi posmen masih baru.

"Kami juga akan membuat laporan polis terhadap mereka kerana pecah amanah," katanya.

Helmi berkata Pos Malaysia akan menyelesaikan masalah surat-surat ini.
"Surat yang masih baik akan dihantar kembali. Untuk yang telah rosak, kita sendiri akan pergi ke alamat tersebut dan menjelaskan kepada pelanggan kami," katanya.

Helmi berkata pemeriksaan menyeluruh akan dijalankan di dalam gaung itu hari ini untuk surat-surat lain.

Pos Malaysia Berhad, dalam satu kenyataan berkata semua surat-surat akan dikutip hari ini dan akan diproses untuk penghantaran segera.
"Kami mahu memastikan semua pelanggan kami dan orang ramai bahawa Pos Malaysia Berhad mempunyai dasar toleransi sifar terhadap penganiayaan surat dan kita tidak membiarkan tingkah laku yang tidak bertanggungjawab ini ada di kalangan kakitangan kami," kata Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan, Datuk Iskandar Mizal Mahmood.

"Ini adalah kes terpencil dan laporan polis telah dibuat," kata beliau, dan mengucapkan terima kasih kepada Persatuan Penduduk atas usaha dan kerjasama mereka.POSTED BY AUTHOR FAETHAL

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena