Friday, 19 July 2013

Wanita Sunni Di Rogol Dan Syahid (Video) من سمع ليس كمن رأى..ومن رأى لتمنى الموت قبل أن يرى - مترجم

Jumaat, 19 Julai 2013
Wanita Sunni Di Rogol Dan Syahid (Video) - What I Want To Share
Seorang wanita sunni, dirogol dan dicampakkan ditengah jalan raya. Sementara beberapa tentera FSA cuba menyelamatkan wanita ini yang masih lagi bernyawa. Dalam usahanya menyelamatkan wanita ini, beberapa kali Beliau terjatuh semasa mengelakkan diri daripada ditembak sniper Assad bersama wanita yang hampir separuh bogel dan dipenuhi luka angkara dipukul. Akhirnya, Beliau ditembak dan syahid (biiznillah). 

Selepas 10 jam terbaring di jalanan, akhirnya wanita ini turut syahid (biiznillah)

Persoalan yang nyata:

Adakah sesiapa akan menulis berita yang terlalu dahsyat ini di blog-blog seperti ramai yang telah menulis tentang Abu Sakkar, seorang tentera FSA yang telah menggigit sedikit jantung tentera syiah assad yang telah pun mati??!

Atau jenayah ini akan dilupakan dan tenggelam seperti jenayah-jenayah yang lain?

Klipnya seperti di bawah ini :
Sumber : Syria Care: Pertubuhan Penyayang Islam Membantu Syria

Apa kita rasa? tak rasa apa-apa? sebab bukan ahli keluarga kita ke? sebab yang kena tu bukan isteri, anak, adik atau saudara mara terdekat kita ke? Ini saudara islam kita dan kalau tak rasa apa-apa anda sepatutnya menangis dan mohon kepada Allah agar di lembutkan hati yang keras itu....
Menarik...Pengakuan Ulama Syiah
“Setahu saya, di zaman Rasulullah orang-orang Syiah suka mencuri sandal.”

Dahulu pernah terjadi kesepakan antara ulama Syiah dan ulama Islam (Sunni) untuk mengadakan sebuah diskusi, terkait dengan ajaran Syiah. Tempat dan waktu pun ditentukan. Diskusi dihadiri dan melibatkan masing-masing tujuh orang dari kedua belah pihak.
Selang beberapa hari setelah kesepakatan itu, tepat pada hari dan waktu yang telah ditentukan ulama-ulama syiah pun hadir, lengkap tujuh orang, di dalam sebuah ruangan. Namun, entah karena alasan apa tak satu pun ulama dari Sunni muncul. Para ulama Syiah pun menunggu. Setelah lama menunggu, orang yang ditunggu-tunggu tidak muncul-muncul juga, tidak ada tanda-tanda mereka akan datang.
Namun, setelah menunggu lama tiba-tiba masuk seseorang dengan sepatu yang ditenteng di bawah ketiaknya. Para ulama Syiah pun terheran-heran, lantas bertanya:
“Mengapa kau membawa masuk sepatumu ke ruangan ini?”
Orang yang ditanya lantas menjawab: “Setahu saya, di zaman Rasulullah orang-orang Syiah suka mencuri sandal.”
Ulama Syiah pun saling pandang antara satu dengan lainnya dengan pandangan heran. Lalu mereka berkata: “Tapi di zaman Rasul belum ada Syiah.”
“Kalau begitu diskusi kita telah selesai. Dari manakah datangnya ajaran agama kalian kalau di zaman Rasulullah tidak ada Syiah,” jawab laki-laki itu dengan brilian.
Tenyata orang yang datang membawa sepatu tersebut adalah Syaikh Ahmad Deedat Rahimahullah, penulis buku fenomenal The Choice. Sumber/ustazcyber

0 comments:

Post a comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena