Wednesday 24 July 2013

Terkini Penjawat Awam: BONUS HARI RAYA - Sebulan Gaji...Alhamdulillah!

Rabu, 24 Julai 2013
Ditinta oleh Syuxer 
..Maaf, Kerajaan Selangor, bukan Kerajaan Persekutuan
DCM
Najib Razak Tercabar, Umumkan Bonus Hari Raya
Bhai/DeeDee sekalian....

Hehehe.... MB Selangor (Abdul Khalid Ibrahim) telah berjaya mengkamjatkan Najib Razak dengan pengumuman bonus Hari Raya untuk kakitangan kerajaan Negeri Selangor (tetap, kontrak atau sambilan) sebanyak sebulan gaji...
Hahaha... so skrang bola sudah kena pada kaki Najib Razak... kalu dier tak umumkan bonus raya.... memang masak la BN kena kutuk.... Hahaha... kalu dier umumkan tapi bagi seciput... dan bukannyer sebulan gaji.... hahahaha.... masak jugak Najib Razak kena kutuk.... hahaha

Gua dengar citer... Kerajaan Negeri Pulau Pinang pon akan umumkan bonus pada kadar yang sama dalam sehari dua lagi..... Tentang Kerajaan Kelantan... yang ini gua tak tau..... tapi yang pasti... Negeri Selangor dah lead.... hahaha....
So... Amacam,..... Takkan la nak tunggu Rosmah Mansor umumkan kot bonus Hari Raya nih..... hahahaha.....

Oh yer lupa.... PRU13 sudah solosai... jadi tak perlulah nak kasi bonus Hari Raya..... hahahaha... sudah menang... aper lagi mau susah hati... 5 tahun boleh enjoy.... hahahaha

Read more: http://cipantapirtenuk.blogspot.com/2013/07/najib-razak-tercabar-umumkan-bonus-hari.html#ixzz2ZxQBLEKy
S'gor umum bonus sebulan gaji untuk k'tangan awam
Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim hari ini mengumumkan pemberian bonus sebulan gaji untuk kakitangan awam di Selangor.

Dalam satu kenyataan hari ini, beliau berkata, keputusan itu dipersetuju oleh Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri hari ini.

"Kerajaan negeri memperuntukkan sebanyak RM30 juta untuk pemberian bonus kepada 21,776 kakitangan tetap, kontrak dan sambilan yang akan diberikan selewat-lewatnya pada hujung bulan ini," katanya.

Abdul Khalid berkata, sekiranya kerajaan pusat mengumumkan pemberian bonus sebulan setengah gaji kepada kakitangan awam, maka kerajaan Selangor akan menambah lagi setengah bulan gaji kepada kakitangan awam di negeri ini.

"Saya berharap bonus ini dapat meringankan tanggungan warga kerja kerajaan negeri bagi menghadapi persiapan Hari Raya.

"Kita berharap kakitangan awam berbelanja dengan berhemah dan memperuntukkan sebahagian bonus ini untuk simpanan untuk kegunaan pada masa depan," tegas menteri besar.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena