Wednesday 31 July 2013

PAS: Isu Syiah timbul untuk tutup kes jenayah...Setan Bertopeng!

Rabu, 31 ulai 2013



Naib Presiden PAS Salahuddin Ayub mendakwa kerajaan sengaja menimbulkan isu Syiah bagi menutup masalah sebenar yang melanda negara ini seperti jenayah serius dan peningkatan harga barangan.
"Kerajaan sepatutnya mengambil berat tentang isu keselamatan negara yang semakin serius serta peningkatan harga barangan, bukan jadikan isu Syiah ini yang sebenarnya tak berbangkit,” katanya dalam satu sidang media hari ini.

Tambahnya, setiap negeri juga mempunyai peruntukan undang-undang masing-masing yang memadai untuk menangani kes tersebut.
“Kita ada enakmen di negeri-negeri. Dan ada peruntukan enakmen yang akan digunakan. Isu ini sengaja di tumpukan untuk tutup isu-isu lain," katanya yang turut menolak dakwaan mengaitkan Syiah dengan PAS.

Dalam sidang media di ibu pejabat PAS itu, Salahuddin berkata tidak ada pemimpin dalam parti itu yang mengamalkan ajaran tersebut.

"Kita dah keluar kenyataan rasmi. Tidak ada antara kami yang mengamal Syiah. Ini sengaja direka cipta oleh kerajaan," kata Salahuddin.

Dakwaan yang mengaitkan pimpinan PAS dengan fahaman Syiah itu antara lain dibangkitan seorang individu didakwa sebagai aktivis parti tersebut, Mohamed Hafiz Mohamed Nordin.
Laporan akhbar milik Umno, Utusan Malaysia semalam yang memetik kenyataan Mohamed Hafiz mendakwa perkara itu menular di kalangan ahli PAS dan gagal ditangani oleh pucuk pimpinan parti.
Zulaikha Zulkifli - Mk.
6:15PM Jul 31 2013

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena