Thursday 20 September 2018

[Video Kami nak masuk juga] SEJARAH MALAYSIA TERCIPTA! Satu-satunya bekas pemimpin negara didakwa 32 pertuduhan & Pemerhati dari Amerika hadir prosiding kes Najib.

Khamis, 20 September 2018

Foto Otai BERSIH.

TERKINI

NAJIB BERDEPAN 21 PERTUDUHAN LIBAT WANG RAKYAT RM2.8 BILION
Bekas perdana menteri, Najib Razak dijangka akan dihadapkan ke Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur, Jalan Duta bila-bila masa saja dari sekarang.

Polis Diraja Malaysia (PDRM) sedang bersiap sedia membawa Najib dari Ibu Pejabat JSJK, Menara 238, Jalan Tun Razak selepas waktu makan tengah hari kira-kira jam 2 petang ini.





Prosiding dijangka bermula jam 3 petang ini dan 21 senarai pertuduhan seperti berikut:
9 PERTUDUHAN
Penerimaan Wang Haram
5 PERTUDUHAN
Penggunaan Wang Haram
7 PERTUDUHAN
Pemindahan Wang Haram Ke Entiti Lain

Kesemua pertuduhan adalah di bawah siasatan polis mengikut Akta Pencegahan Pengubahan Wang Haram, Pencegahan Pembiayaan Keganasan dan Hasil Daripada Aktiviti Haram (AMLATFPUAA) 2001.

Empat lagi pertuduhan dilakukan SPRM mengikut Seksyen 4(1) Akta SPRM 2009 melibatkan wang rakyat berjumlah RM42 juta melalui penyelewengan dana milik SRC International Sdn Bhd.

Najib juga mencatat sejarah hari ini apabila menjadi bekas perdana menteri pertama dihadapkan ke mahkamah dengan jumlah pertuduhan terbanyak iaitu 25 pertuduhan setakat ini.

Foto Suara Rakyat.

SEJARAH MALAYSIA TERCIPTA !!!
Satu-satunya bekas pemimpin negara didakwa 32 pertuduhan yg melibatkan skandal RM2.6 bilion derma pak Arab & RM42 juta SRC International setakat ini..

Tunggu... Satu persatu akan terbongkar jua dengan izin Allah SWT...

MASIH INGAT !!!
1) "Saya menafikan ada menerima sebarang duit masuk ke dalam akaun saya" -Najib Razak, 4/7/2015.

2) "Tidak betul. Tidak ada pengaliran wang ke akaun peribadi Perdana Menteri" -Ahmad Maslan, 30/7/2015.
#UmnoPembohongTegar

Pemerhati dari Amerika hadir prosiding kes Najib

Pemerhati dari Amerika Syarikat (AS) turut hadir dalam prosiding mahkamah terhadap bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak di ibu negara hari ini.
Dua pegawainya dilihat berada dalam mahkamah hari ini menunggu Najib dituduh.
Malaysian Official 1 (MO1) yang kemudian dikatakan merujuk kepada Najib turut dinamakan dalam saman sivil berkaitan dakwaan pengubahan wang haram melibatkan 1MDB, di AS.
Jabatan Keadilan (DOJ) juga telah memfailkan saman pelucuthakan terhadap aset-aset yang dikaitkan dengan 1MDB di negara kuasa besar dunia itu.
Mk.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena