Thursday 9 November 2017

[Video Kepala Bapak Kau? Ish, ish! Kepala bapak kau petanda sakit mental] MINYAK NAIK DAN NAIK MINYAK...Buang 'seseorang' itu dan partinya sekali, pasti akan berkuranganlah masalah kita semua.

Khamis, 9 November 2017


Foto Otai BERSIH.
Pakai kereta mahal...Bangga
Pakai motor mahal... Bangga
Kayuh basikal mahal..Bangga
Pakai baju mahal... Bangga
Pakai jenama mahal... Bangga
Pakai fon mahal....Bangga
Duduk Rumah Mahal...Bangga

Pakai minyak mahal..
Tak kan tak bangga???.

Foto Otai BERSIH.

NAIK MINYAK...

MINYAK takkan naik lagi
MINYAK umum naik lagi
MINYAK bisik naik lagi
MINYAK bising naik lagi
MINYAK selfie naik lagi
MINYAK tadi naik lagi
MINYAK akan naik lagi
MINYAK tahan naik lagi
MINYAK pasti naik lagi
MINYAK mesti naik lagi
MINYAK esok naik lagi
MINYAK kena naik lagi
MINYAK baru naik lagi
MINYAK mana naik lagi
MINYAK selalu naik lagi
MINYAK biasa naik lagi
MINYAK terpaksa naik lagi
MINYAK tak naik lagi
MINYAK kecoh naik lagi
MINYAK semua naik lagi
MINYAK dunia naik lagi
MINYAK bila naik lagi
MINYAK tiba tiba naik lagi
MINYAK belum naik lagi
MINYAK DAH NAIK LAGI !!!

MINYAK NAIK DAN NAIK MINYAK, NAJIB KENA DITURUNKAN


Minyak adalah keperluan asas rakyat dan sebarang kenaikannya akan memberi kesan berantai kepada banyak keperluan lain dalam kehidupan. Sebarang kenaikan harga minyak akan menaikkan harga hampir semua barangan dan perkhidmatan.

Ketika pentadbiran Tun Abdullah Badawi dipertikai dengan isu budak tingkat 4 dahulu, kedudukan beliau tambah merudum dengan keputusannya menaikkan harga minyak sebanyak 78 sen di mana akhirnya beliau terpaksa akur kepada peralihan kuasa.

Dalam hal ini, Tun Mahathir Mohamad ternyata lebih bijak. Meskipun sepanjang 22 tahun berkuasa, pelbagai cabaran dihadapinya, tetapi beliau hampir tidak pernah mengusik hal-hal yang berkaitan keperluan asas rakyat.

Beliau terus mengekalkan subsidi minyak dan pelbagai barang keperluan lain dengan tujuan agar rakyat dapat hidup selesa dan tidak mudah naik minyak. Kemarahan rakyat kerana faktor politik lebih mudah ditangani jika mereka tidak tertekan dalam kehidupan atau poket sentiasa berisi.

Najib sebaliknya bukan saja menarik subsidi minyak, gula, tepung dan sebagainya dengan omongan kononnya diganti dengan subsidi bersasar seperti BR1M, malah turut memperkenalkan cukai pukat harimau GST?

Kutipan GST adalah sekitar RM42 bilion setahun, manakala BR1M hanya RM6 bilion. Jika dicampur dengan subsidi yang ditarik balik, kerajaan sebenarnya masih banyak lebihan, meskipun pendapatan daripada Petronas kian merosot.

Tetapi, kenapa Najib masih tidak kecukupan wang untuk mengurus negara?

Dalam hal ini, tidak seperti Tun Mahathir yang gigih berusaha menampung kekurangan dana kerajaan  dengan menambah pendapatan melalui pelaburan dan menyediakan iklim ekonomi yang selesa kepada perniagaan, Najib agak lemah dalam hal tersebut.

Beliau hanya tahu mencukai rakyat untuk mendapatkan wang, sambil terus bersikap boros dalam berbelanja, selain iklim ekonomi sentiasa demam untuk  perniagaan atau mencari wang.

Dana Pejabat Perdana Menteri meningkat saban tahun, kos jamuan dan makanan hampir tiada had dan berbelas bekas pemimpin diberikan jawatan bertaraf menteri semata-mata untuk mendapatkan sokongan dan populariti.

Semua pembaziran itu tidak berlaku di zaman Tun Mahathir, bahkan ketika mesyuarat kabinet waktu itu hidangan yang disediakan hanyalah nasi lemak bungkus saja. Ia berbeza dengan sekarang di mana jamuan ditempah dari hotel lima bintang.

Perbezaan nyata antara Tun Mahathir, baik dengan Tun Abdullah Badawi mahu pun Najib ialah beliau jauh lebih bijak dan mempunyai lebih kemampuan berbanding kedua-duanya itu.

Beza Najib dengan Tun Abdullah Badawi pula, meskipun sama-sama lemah, beliau turut terpalit dengan ibu segala skandal iaitu 1MDB yang membuatkan kedudukannya ibarat telur di hujung tanduk.

Dengan dasar kenaikan harga minyak secara mingguan, Najib kini terdedah kepada maki hamun, kebencian dan penolakan rakyat pada setiap minggu. Jika kenaikan berlaku pada setiap Rabu dan seiring dengannya Najib juga terus dimaki, dibenci dan ditolak setiap minggu, adalah mustahil rakyat mahu terus mengekalkan UMNO dan BN lagi dalam piliharaya akan datang.

Sifirnya mudah saja, kalau sekarang pun beliau tiada perasaan simpati dengan menarik subsidi dan mengenakan GST, sudah tentu apabila diberikan lagi kuasa, Najib akan terus melakukannya lagi dan lagi tanpa berhenti.

Kenaikan harga minyak dan sebelum rakyat terus naik minyak,  "seseorang" mesti diturunkan sebagai jalan penyelesaiannya. Kalau tidak, masalah ini akan terus wujud tanpa kesudahan.

Kecuali penerima dedak bulanan yang terus mempertahankan kenaikan harga minyak, rakyat dan ahli UMNO sendiri rata-rata menolak dan jengkel dengannya.

Jika kenaikan minyak memberi kesan berantai kepada naiknya pelbagai barangan dan perkhidmatan, punca kenaikan itu juga adalah rantaian daripada sifat boros, suka bermewah dan tiada kemampuan "seseorang" di atas sana sebagai pemimpin.

Buang "seseorang" itu dan partinya sekali...kalau pun tak selesai sepenuhnya, pasti akan berkuranganlah masalah kita semua. (ShahbudinHusin 09/11/2017)

1 comments:

Lady Mia said...

KABAR BAIK!!!

Nama saya Aris Mia, saya ingin menggunakan media ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman sangat berhati-hati, karena ada penipuan di mana-mana, mereka akan mengirim dokumen perjanjian palsu untuk Anda dan mereka akan mengatakan tidak ada pembayaran dimuka, tetapi mereka adalah orang-orang iseng, karena mereka kemudian akan meminta untuk pembayaran biaya lisensi dan biaya transfer, sehingga hati-hati dari mereka penipuan Perusahaan Pinjaman.

Beberapa bulan yang lalu saya tegang finansial dan putus asa, saya telah tertipu oleh beberapa pemberi pinjaman online. Saya hampir kehilangan harapan sampai Tuhan digunakan teman saya yang merujuk saya ke pemberi pinjaman sangat handal disebut Ibu Cynthia, yang meminjamkan pinjaman tanpa jaminan dari Rp800,000,000 (800 juta) dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau stres dan tingkat bunga hanya 2%.

Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah yang saya diterapkan, telah dikirim langsung ke rekening bank saya tanpa penundaan.

Karena saya berjanji bahwa saya akan membagikan kabar baik, sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman apapun, silahkan menghubungi dia melalui email nyata: cynthiajohnsonloancompany@gmail.com dan oleh kasih karunia Allah ia tidak akan pernah mengecewakan Anda dalam mendapatkan pinjaman jika Anda menuruti perintahnya.

Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: ladymia383@gmail.com dan Sety yang memperkenalkan dan bercerita tentang Ibu Cynthia, dia juga mendapat pinjaman baru dari Ibu Cynthia, Anda juga dapat menghubungi dia melalui email-nya: arissetymin@gmail.com sekarang, semua akan saya lakukan adalah mencoba untuk memenuhi pembayaran pinjaman saya bahwa saya kirim langsung ke rekening mereka bulanan.

Sebuah kata yang cukup untuk bijaksana.

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena