Wednesday 19 September 2018

[Video INTRIGUE POLITIK gembirakan 50 PENGKELEPET] Kenapa 'cash is king' tak pakai baju lokap? Isu keluar Umno paling menarik.

Khamis, 20 September 2018

Foto Otai BERSIH.
Kenapa tak pakai baju lokap..???
SPRM...?

ISU KELUAR UMNO PALING MENARIK..


Rakyat berharap setiap hari ada sahaja pemimpin umno keluar parti.. Ertinya hujung 2018 akan meriah dengan keluar parti.. Dan dijangka angin perubahan ini akan berlaku juga di PKR...tempiasnya akan berlaku juga di BERSATU?!

Akan ada berlaku "pukul dalam" untuk memberi imej BERSATU juga tidak stabil.

Pengunduran tok pa dan anifah mesti dituruti dengan pengunduran beberapa penimpin umno lain dalam masa terdekat jika itu satu perancangan..

Jika tiada,  keluar parti tersebut adalah peribadi dan terpencil,  umno masih kekal "kuat".

Pada asasnya peralihan jawatan PM antara Tun kepada Anwar should be smooth berdasarkan perjanjian awal lagipun Anwar the only candidate yang dianggap menepati keperluan masa..

Tidak ada suara lain yang membantah,  hanya Anwar secara terbuka dilihat sabar yang tidak sabar menuntut hak tersebut tanpa segan silu... Apabila Tun memenyatakan  tempoh peralihan lebih kurang dua tahun.. Isu ini mula menjadi kurang selesa..

Bisikan mula terdengar bahawa Tun telah mencari helah mungkir janji dan Azmin sedang dalam pembikinan PM dari kem Tun dan Daim.

Sudah tentulah Azmin berdasarkan aura,  ketokohan dan pengalamannya merupakan calon yang paling hampir layak menjadikan bisikan itu mampu menjadi sesuatu yang benar.

Kalau yang dibisik dicanangkan itu seperti dr mujahid, dr maszlee (selain dari Azmin)  sebagai bakal PM selepas Mahathir tentulah ia bukan satu ancaman kepada kem Anwar,  sesuatu yang mustahil dan mudah ditangani.

Bagi menghalang semua itu,  maka timbullah teori rampasan kuasa seperti undi tidak percaya ke atas PM di parlimen atau gabungan pkr+pas+umno membentuk pakatan baru untuk ambilalih kerajaan PH.

Boleh cuba,  belum tentu berjaya dan jika gagal,  bersedialah hilang semua jawatan dan pkr balik semula menjadi pembangkang.

Bagi rakyat,  selepas Najib kita sedia menerima siapa sahaja kerajaan dan rakyat berjanji mereka tidak akan lama jika masih ulang kemungkaran yang sama.

Mat Selangor

# akan diedit dikemaskini oleh admin jika perlu.

Posted by 

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena