Monday 2 September 2013

Berbuih Mulut Dok Habaq Dah!: Menteri Komunikasi dan Multimedia Jangah Subahat! & Iklan Carlsberg - Come Up To Carlsberg

Isnin, 2 Sept 2013
Iklan 18SX Kategori Haram!

Iklan Carlsberg tahun 1994 nih

BAYANGKAN JIKA ORANG YANG BERADA DI DALAM GAMBAR INI ADALAH PEMIMPIN PAS (GAMBAR PEMIMPIN ISLAM RAIKAN JENAMA ARAK)....

Pemimpin Islam dalam gambar itu dengan penuh bangga memberi anugerah pencapaian terbaik syarikat arak yang menjadi pilihan rakyat Malaysia 15 tahun berturut-turut...Cuba bayangkan jika pemimpin PAS yang berada didalam gambar itu........
Dicatat oleh Na'im Nikmat di 2:25 PM

KECOH DI INTERNET, MENTERI UMNO TUKANG BERI ANUGERAH KEPADA SYARIKAT ARAK CARLSBERG SEBAGAI JENAMA BIR PILIHAN RAKYAT MALAYSIA 15 TAHUN BERTURUT-TURUT !!!!!
Terdapat dalam laman web syarikat pengeluar bir Carlsberg Malaysia yang mempamirkan gambar Menteri Komunikasi dan Multimedia memberikan anugerah kepada wakil Syarikat Carlsberg Malaysia kerana terpilih sekali lagi sebagai jenama bir yang paling unggul di Malaysia selama 15 tahun berturut-turut.

Tak tahu macam mana nak memberikan ulasan .. sekadar menggelengkan kepala tanda rasa tidak percaya.

Dulu tahun 1972 bulan April bertarikh 15 haribulan kilang arak Carlsberg di negara ini telah dirasmikan oleh ayah Najib .. kini setelah 41 tahun berlalu kerajaan anaknya pula memberikan pengiktirafan sebagai bir paling digemari oleh penduduk negara kita.

Ada kesinambungan .. Cukup hebat ...Sekurang-kurangnya UMNO sudah dilihat memberikan pengiktirafan kepada pembuat bir terbesar yang paling digemari penduduk negara ini selama 15 tahun berturut-turut.
Posted by OMAK KAU!!!! at Monday, September 02, 2013

Shabery Cheek Di Persoalkan Angkara Bagi Anugerah Pada Syarikat Arak.
Kata mereka. Ia berkenaan subahat. Dan pengiktirafan seperti itu tidak wajar dilakukan oleh Malaysia sebagai negara Islam. Bahkan apa perlunya seorang menteri yang beragama Islam mengiktirafkan dan menyampaikan anugerah seperti itu?

Ini gambar yang dimaksudkan ;
Ini sumber rujukan : http://carlsbergmalaysia.com.my/web/company/cm_index.aspx

Gambar cover di website tersebut bertukar2. So korang kena tunggu sampai paparan gambar Shabery Cheek memberikan anugerah tersebut muncul di skrin masing2.

Carlsberg ialah jenama arak yang menjadi pilihan peminum arak di Malaysia selama 15 tahun berturut2. Anugerah ini diberikan kepada syarikat2 bagi mengiktirafkan peranan dan sumbangan mereka di dalam industri perniagaan di Malaysia di samping mengalakkan persaingan sesama syarikat yang mengeluarkan / menawarkan product atau perkhidmatan yang serupa.

Ia juga merupakan satu bentuk pengiklanan apabila brand tersebut di iktirafkan sebagai brand pilihan orang ramai di Malaysia maka pengguna akan lebih berminat mendapatkan product yang telah terbukti di iktirafkan kerana beranggapan product ini bagus sebab itu orang ramai membeli product tersebut.

Namun ia menjadi satu persoalan dan pertikaikan di internet kerana ;

1. Apakah sudah tidak ada lagi menteri non muslim yang boleh menyampaikan anugerah tersebut?

2. Apakah perlu mewujudkan anugerah ini untuk meraikan arak di dalam negara Islam? Bukan arak benda yang tak bagus dan tak perlu la kita beria2 meraikan dan mengiktirafkan product ini?

So benda2 gini hanyalah menteri2 yang berkaitan je boleh jawab. Tunggu je la jawapan dari dorang oke.
Bai. 
Read more: http://amenoworld.blogspot.com/2013/09
Shabery Cheek Kena "Belasah" Lagi dengan Pengguna FB

Komen Shabbery tentang tayangan filem Melayu pada waktu solat Maghrib.



DCM

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena