Monday 30 September 2013

Apakah intipati Bajet 2014: Bajet Tambahan US$4.8 Bilion : Perbelajaan Boros & Membazir Kerajaan?

Isnin, 30 September 2013
Bajet Tambahan US$4.8 Bilion : Perbelajaan Boros & Membazir Kerajaan?
BY STAFF BERITA SEMASA ON SEPTEMBER 30, 2013

Photo: Punca kenaikan minyak?
Overspending,,
Kadang-kadang terfikir juga :

“Malaysia ini ada telaga minyak atau tidak?”

Hakikatnya, bajet tambahan sebanyak RM14 bilion lagi daripada “rakyat Malaysia” adalah satu berita buruk untuk ekonomi negara ketika ini. Sepertimana Malaysia sedang bergelut untuk menangani hutang dan bajet defisit di asaat-saat akhir ini dan perbelanjaan tambahan ini akan memburuk lagi keadaan termasuklah pemerhatian dan pandangan agesi penarafan kredit antarabangsa seperti Fitch Rating.

Dan sekarang bagaimana & apa mekanisme yang akan Malaysia Malaysia gunakan mengurangkan hutang negara supaya kurang daripada 50% daripada KDNK Malaysia?

Pada tahun 2009 : Hutang negara adalah sekitar 40% KDNK Malaysia
Pada September 2013 : Hutang negara melebihi RM55%
Sama-sama kita nantikan apakah intipasti Bajet 2014. Dan Berita Semasa berharap akan adanya disiplin dalam menguruskan kewangan negara
Najib Hutang Negara
Realitinya, Malaysia masih aman. Disebaliknya, rakyat Malaysia kita sekarang tidak berperang menggunakan senjata dengan musuh, tetapi rakyat Malaysia kita sedang berperang dengan ekonomi diri sendiri  & kos sara hidup yang menjadi musuh yang sebenar sekarang ini. Dalam pada masa yang sama terus mendukung kehidupan mewah golongan kapitalis di Malaysia.

Harapan Berita Semasa, kerajaan Malaysia benar-benar peka dengan setiap permasalahan rakyat Malaysia yang telah memberikan amanah & tanggungjawab mentadbir negara dengan baik untuk kebaikan kami, kita dan anda semua di sini. Apa pandangan balas anda pula?

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena