Monday 23 September 2013

Hasan Malek: Beri laluan Pengawal Bermotosikal...JANGAN HARAP! Tengok neh pegi kenduri pun naik kapalterbang takyah pengawal pun...

Isnin, 23 September 2013
Raja berkuda pengawal berjalan, “Raja” naik motor pengawal berlari..
Nah.. Kalau “Raja” jaman sekarang atau presiden naik motor, pengawalnya nggak boleh ikutan naik motor tapi harus berlari… wedeh.. kasian juga ya.. bisa sempal dengkulnya (tercabut lutut)  
yudibatang personal blog
Memberi Laluan Pengawal Bermotosikal yang mengiringi Keluarga DiRaja atau golongan VIP - 'Sebahagian budaya Malaysia'
Fb YB. Dato' Hasan bin Malek
GEORGE TOWN: Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan Datuk Hasan Malek menggesa pengguna jalan raya untuk memberi laluan kepada pengawal bermotosikal yang mengiringi keluarga DiRaja atau golongan VIP, kerana ia adalah sebahagian daripada budaya Malaysia, lapor portal The Sun Daily hari ini.

Hasan berkata ini kerana mereka yang diiringi mempunyai tugas rasmi untuk dilaksanakan dan perlu tiba ke destinasi dalam masa yang ditetapkan.

"Saya telah menerima aduan bahawa apabila Raja-Raja kita menggunakan jalan raya, pengguna tidak memberi laluan.

"Kita mesti menghentikan perkara ini, menunjukkan rasa hormat kepada pemimpin-pemimpin kita adalah sebahagian daripada budaya kita," katanya dalam satu sidang akhbar.

Walaupun undang-undang menyatakan bahawa pengguna jalan raya hanya perlu memberi laluan kepada ambulan dan kereta bomba, Hasan menegaskan bahawa memberi laluan kepada pengawal bermotosikal harus menjadi sebahagian daripada budaya tempatan.
Read more at: http://www.astroawani.com
Aksi Kembara Hasut Johor kelolaan SAMM Solidariti Anak Muda Malaysia - JOHOR
Wawasan 20sen 20sen
Photo: Aksi Kembara Hasut Johor kelolaan SAMM Solidariti Anak Muda Malaysia - JOHOR



Menteri Saran Pengguna Jalanraya Utamakan VIP Dan Kerabat Diraja.
Jangan harap.!
Ini ialah cadangan dari menteri. Sebagai rakyat aku memberikan respon. Respon aku ialah jangan harap. Aku memang sesekali tidak akan berkompromi dengan mereka dalam apa jua keadaan dan situasi.

Itu tak masuk lagi bab sembang kencang dalam kereta bila berhadapan dengan situasi tersebut. Kita sama kita tahu sudah la ek, oke tak?
Kata aku ;


1. Jalanraya dibina menggunakan wang pembayar cukai. Waima yang bayar sikit atau banyak. Rakyat biasa mahupun VIP. Semua bayar tak kira la dalam apa jua bentuk dan situasi. Pokoknya semua ada saham. Maka atas sebab ini la mereka berhak menggunakan jalanraya secara bersama. Atas level dan standard yang sama. Ini kerana sama2 menyumbang ke arah pembinaan jalanraya tak kira la ko sapa pun.

2. Bila bina istana negara, rakyat takde standard macam kami tak dapat pun nak hadap dan rasa benda tue. Alasan. Special untuk VIP dan kaum kerabat kan. Siapa la rakyat takde standard neh. Duduk dalam kelas masyarakat yang rendah. Ada kasta bhai.

3. Kat sini kalau ikut keistimewaan, mereka, kaum kerabat dan VIP dah dapat pelbagai keistimewaan yang perlu, samada wajar atau tidak itu belakang citer.

4. Jadi tak perlu la nak menambahkan lagi perkara itu.

5. Dalam erti kata lain, rakyat tiada keperluan nak berikan laluan kepada mereka.

6. Rakyat pun ada banyak benda penting nak buat neh. Kos sara hidup tinggi. Lambat masuk kerja kang kena buang. Lepas tue tak mampu bayar hutang kereta kena isytihar muflis pula. Kalau berikan laluan nak berlama2an atas jalanraya nak kena tambah duit minyak lagi. Maaf, maaf, maaf, rakyat sangat terkesan even 20sen pun. Bukanla mereka berduit banyak macam VIP dan kaum kerabat kan. Lagipun bila rakyat terjejas ada VIP neh nak tolong? Ada kaum kerabat neh nak bantu? Hey pergi la mampos sama rakyat marhaen. Mana ada sapa2 nak tolong kami pun. Allah je yang tolong bhai. Itupun melalui rakan2 seperjuangan yang faham situasi. Dan sedara mara kami. VIP dan kaum kerabat ada nak pandang kami? 

7. Maka jika mereka tak berikan laluan, pandai2 la korang nak hidup. Tatau pula rakyat yang mereka bayar gaji penjawat awam macam POLIS untuk escort pihak2 tertentu.

8. Begitu juga pihak2 tertentu sembang kencang bab minyak dan jalanraya effisen la sangat tapi hadap jalan jem tak hingin pun. Kan?

9. Kalau nak cepat, lain kali keluar awal. Jangan babitkan dan libatkan orang lain.

10. Rancangla perjalanan anda, eh tak pernah tengok iklan tue kat tv ka?

Read more: http://amenoworld.blogspot.com/2013/09/menteri-saran-pengguna-jalanraya.html#ixzz2fe0eRnbz
Pergi Makan Kenduri Pun Mahathir Guna Jet Kerajaan? (gambar)


Gambar majlis sambutan Harijadi Tun Dr Mahathir 
plbgaimacam.blogspot.com
Selama ini aku sangka hanya macai-macai UMNO yang sering menjadikan harta-harta Kerajaan sebagai harta Mak Bapak mereka.. rupa-rupanya sangkaan aku meleset..

Bukan sahaja macai-macai UMNO yang besikap begitu rupanya.. tetapi pemimpin mereka juga sama..

Kurang pasti adakah ini satu keistimewaan yang diberikan terhadap individu yang telah dianugerahkan gelaran Tun atau kerana sudah biasa menggunakan harta Kerajaan sebagai harta sendiri.

Menurut sahabat yang mengirimkan gambar-gambar ini, ianya telah dirakam di Ipoh, Perak semalam (21/9/2013).

Tun Mahathir yang telah bersara dari jawatan Perdana Menteri telah mendarat di Perak bersama isterinya Tun Siti Hasmah bagi menghadiri kenduri kahwin.

Oleh kerana jet tersebut milik Kerajaan Malaysia, sudah tentu segala kos yang terlibat untuk menerbangkan Tun bersama isterinya ditanggung sepenuhnya oleh pembayar cukai.

Malah untuk menyambut ketibaan mereka berdua, kakitangan kerajaan yang terdiri dari Pegawai PTD telah dikerah untuk hadir beramai-ramai menyambut ketibaannya..

Mungkin benar telahan orang ramai bahawa Tun Mahathir telah dilantik sebagai '"Senior Minister" sepertimana yang telah dilakukan oleh pihak SIngapura terhadap Lee Kwan Yew secara senyap...

Menurut sahabat yang mengirimkan gambar-gambar ini lagi.. Layanan yang sama tidak diberikan kepada Pak Lah tetapi hana Tun Mahathir dan Siti Hasmah saja yang diberi keistimewaan ini..

Sikit info mengenai gelaran 'Tun'
Tun ialah anugerah gelaran tertinggi di Malaysia yang hanya boleh dikurniakan oleh Yang di-Pertuan Agong yang setaraf dengan gelaran "Lord" di United Kingdom.

Penerima anugerah ini akan menerima Darjah Seri Maharaja Mangku Negara (SMN) atau Darjah Seri Setia Mahkota (SSM).

Anugerah ini dihadkan hanya kepada 25 orang penerima sahaja, tidak termasuk warganegara asing yang dikurniakan sebagai anugerah kehormat.

Kebanyakan penerima anuegrah ini adalah pemimpin negara yang telah banyak menaburkan jasa kepada negara seperi Perdana Menteri.

Penerima kedua-dua anugerah tersebut membawa gelaran 'Tun' dan isteri penyandang bergelar 'Toh Puan'.
Posted & copy by Rakyat Marhaen 
-tranungkite-
at 9/23/2013 03:45:00 PTG  

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena