Sunday 27 August 2017

[Video Kalau Tun M tak jadi pembangkang RCI tak akan ada!] NAJIB 'DITAMPAR' MB NEGERI SEMBILAN & Umno sah bukan lagi satu-satunya pembela melayu.

Ahad, 27 Ogos 2017


Demi takut kehilangan kuasa dan tindakan undang-undang mungkin bakal menantinya jika tidak lagi menjadi Perdana Menteri, Najib Razak adalah pemimpin paling kerap memainkan sentimen seolah-olah UMNO satu-satunya parti pembela kepada orang Melayu.

Antara kata-katanya ialah orang Melayu akan jadi bangsat jika UMNO kehilangan kuasa, di samping mereka juga didakwanya tidak lagi menjadi kaum yang akan diberi keutamaan di negara ini.
Seiring itu, ramuan menakut-nakutkan orang Melayu itu direncahkan lagi dengan gambaran kononnya selepas UMNO kehilangan kuasa, DAPlah yang paling berkuasa.

Beberapa pemimpin UMNO juga kerapkali mendendangkan lagu yang sama seolah-olah parti itu mesti dikekalkan berkuasa sehingga kiamat.
Sementara UMNO di bawah pemimpin sebelum ini dilihat lebih membela rakyat dan keinginan mengekalkan kuasa itu benar-benar untuk meneruskan kesinambungan terhadap pembangunan negara, sebaliknya hasrat Najib memastikan UMNO kekal berkuasa hanyalah untuk menyelamatkan dirinya semata-mata.

Hilang kuasa Najib sebagai Perdana Menteri, "bye byelah" segala-galanya.

Namun, kenyataan terbaru Menteri Besar Negeri Sembilan, Mohamad Hassan berkaitan Melayu dan UMNO benar-benar merupakan tamparan kepada Najib.

Kata beliau, UMNO tidak boleh lagi berpegang kepada falsafah bahawa orang Melayu memerlukan parti itu, tetapi sebenarnya UMNO yang lebih memerlukan sokongan Melayu demi kelangsungan hidupnya.

Orang Melayu kini sudah banyak pilihan seperti Pas, PKR dan Bersatu. UMNO tidak boleh terus leka dengan terus mengatakan orang Melayu memerlukan kita, kata beliau kata berucap merasmikan mesyuarat UMNO Sembrong, Johor.

Dengan gambaran itu, sebagai antara pemimpin cerdik yang tinggal dalam UMNO serta rekod kerjaya gemilang sebagai Pengarah Urusan Mercedes-Benz sebelum menceburi politik, ia dengan sendirinya menafikan kata-kata Najib sebelum ini.

Pertama,  UMNO bukan lagi satu-satunya parti untuk orang Melayu dan Pas, PKR serta Bersatu juga adalah parti pilihan untuk mereka.

Yang kedua, bukan orang Melayu memerlukan UMNO, sebaliknya UMNO itu sendiri lebih memerlukan sokongan Melayu.

Dalam bahasa paling mudah, orang Melayu tidak mati, jauh sekali terbangsat jika tanpa UMNO, tetapi UMNO akan merempat dan mungkin ada pemimpinnya yang terpaksa masuk penjara kiranya orang-orang Melayu tidak lagi menyokong parti itu.

Ertinya juga, tidak menjadi kesalahan sama-sekali jika orang Melayu tidak lagi menyokong UMNO kerana pilihan lain sedia terbentang sebagai alternatif, bahkan parti baru umpama kenderaan baru, tentunya lebih laju dan lancar perjalanannya dalam membawa bangsa dan negara menuju mercu kejayaan.

Yang tinggal sengsara dan derita bersama tiadanya lagi sokongan orang Melayu kepada UMNO hanyalah pendurjana, perompak, penyangak dan penyamun yang selama ini bebas menyalahgunakan kuasa atas kekuasaan yang dimiliki atas nama UMNO. (ShahbudinHusin 27/08/2017).

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena