Monday 28 August 2017

[Video Siasatan 1MDB - Inilah Kezaliman Oleh Orang Yang Ada Kuasa Yang Majoriti UmnoBN] Pakatan Harapan akan bentuk kerajaan baharu di Melaka.

Isnin, 28 Ogos 2017


Image result for Gambar Pakatan Harapan

PH akan bentuk kerajaan di Melaka, kata Kit Siang

Peralihan 15 peratus undi Melayu dan lima peratus undi bukan Melayu di Melaka akan memberikan kemenangan kepada Pakatan Harapan (PH) sekaligus membentuk pentadbiran baharu, kata Ketua Parlimen DAP, Lim Kit Siang.
“Jika ini berlaku, PH akan menang 17 daripada 28 kerusi negeri (Dun) dan mengambil alih pentadbiran kerajaan BN di Melaka,” katanya.
Bagaimanapun, tugas merampas kerusi dari Barisan Nasional (BN) katanya bukanlah perkara yang mudah dan memerlukan kerjasama padu semua pihak dalam PH.
“DAP akan mula bekerja dalam semangat mendiang Kerk Kim Hock, bekas setiausaha agung parti dan juga bekas Ahli Parlimen Kota Melaka,” katanya.
Menurut Kit Siang, cabaran demi cabaran dalam kepimpinan DAP Melaka sebelum ini tidak wajar dijadikan alasan untuk tidak bekerjasama demi masa depan Melaka yang lebih baik dalam pilihan rara umum akan datang.
“Jika DAP Melaka tidak boleh bersatu dalam misi kita menumpaskan Najib dan kerajaan kleptokrasi dalam PRU14 ini, maka peluang berlakunya tsunami rakyat Malaysia sebanyak 15 dan 5 peratus semakin kecil.
“Tetapi, jika kita boleh membuka jalan dan bekerjasama dalam satu pasukan HARAPAN yang kukuh dan bersatu, kita pasti akan mewujudkan momentum tsunami politik di Melaka,” katanya lagi.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena