Saturday 26 August 2017

[Video 'Tunggu pilihan raya, rakyat SABAH tahu siapa mereka nak pilih'] 'Tugas Pengarah Pilihan Raya (Azmin) bukan berunding dengan musuh'!

Ahad, 27 Ogos 2017

'Tugas pengarah pilihan raya bukan berunding dengan musuh'

Zanirun Baba tengah dalam sidang media di ibu negara malam tadi
Gerakan Aktivis Harapan (GAH) mengingatkan Pengarah Pilihan Raya Pakatan Harapan, Datuk Seri Azmin Ali bahawa peranannya bukan berbincang dengan Pas.
Jurucakap GAH, Zanirun Baba berkata, Menteri Besar Selangor berkenaan juga gagal mengumumkan Sekretariat Pakatan Harapan di negeri dikuasai blok pembangkang sejak 2008 itu.
"GAH ingin menyatakan kepada Azmin bahawa tugas Pengarah Pilihan Raya bukannya seorang perunding (negotiator) dengan musuh politik.
"Bukan sahaja Azmin gagal membentuk sekretariat PH (Pakatan Harapan) di negerinya (Selangor), malah dia juga gagal menguruskan jentera pilihan raya PH dengan baik pada saat ini," tegas kumpulan itu dalam satu kenyataan hari ini.
Turut disokong bersama Othman Ismail, Annuar Ismail dan Mohd Saad Ismail, mereka mendakwa wujud percaturan jawatan pimpinan Pakatan Harapan di beberapa negeri.
"GAH menyedari beberapa jawatan-jawatan PH kini sedang dicatur di beberapa negeri. Mereka cuba menempatkan dirinya seolah-olah wujud peranan penting sungguhpun selama ini merekalah yang tidak mempedulikan kewujudan PH.
"Hakikatnya penglibatan mereka di dalam program bersama komponen parti PH sangat minima dan mendukacitakan," kata kenyataan itu lagi.
GAH turut menyokong keputusan Ahli Parlimen Selayang, William Leong melepaskan jawatan dalam Biro Politik PKR kerana menolak keputusan partinya meneruskan perbincangan kerjasama dengan Pas.
Pada 23 Ogos lalu, William juga memberitahu kepada PKR untuk tidak bertanding pada pilihan raya umum akan datang tetapi kekal sebagai ahli Majlis Pimpinan Tertinggi (MPT) kerana telah dipilih oleh perwakilan.
Mengulas pertandingan satu lawan satu pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14), GAH menyifatkan hal itu sebagai pilihan terbaik bagi Pakatan Harapan tetapi realitinya pada masa ini Pas tidak dilihat sebagai menentang keangkuhan Umno-BN.
"PH tidak punya opsyen lain, melainkan bergerak terus melawan BN dan mereka yang membantu BN seperti PAS dan Kartel," ujarnya.
Sehubungan itu, GAH menasihatkan Azmin yang juga Timbalan Presiden PKR supaya sedar bahawa Pakatan Harapan telah wujud sebagai sebuah keluarga besar dan mengukuhkan sokongan.
"Dia (Azmin) mahu atau tidak, harus menerima kondisi sekarang, jika tidak kelompoknya akan dilabel sebagai entiti yang tidak punyai maruah kerana masih mahu bersenggama dengan bekas pasangan selepas bercerai," bidas GAH.
Kumpulan pendesak itu turut mengulangi pendirian sebelum ini bahawa kelompok Azmin sangat tidak membantu Pakatan Harapan sebaliknya akan merosakkan gabungan AMANAH, Bersatu, DAP dan PKR itu dari dalam.
"Oleh itu, PH harus menimbangkan secara serius untuk menjarakkan diri daripada kelompok kartel memandangkan pendekatan mereka akan merugikan PH," tambah mereka lagi.
Kukuhkan Pakatan Harapan 
Dalam perkembangan berkaitan, kumpulan Anti Kartel Movement (PAKM) juga bernada sama menuntut supaya rundingan dengan Pas dihentikan sebaliknya memberi tumpuan untuk mengukuhkan Pakatan Harapan.
Penyelaras PAKM, Syed Shafie Abdul Rahman menyifatkan Pas menjadi semakin angkuh apabila usaha memujuk parti dikepalai Hadi Awang itu sejak kira-kira dua tahun lalu langsung tidak menunjukkan hasil positif.
"Bukan sahaja semakin angkuh, bahkan Pas lebih kelihatan terjurus bersama Umno dalam satu pakatan sulit untuk pastikan PH tersungkur dalam PRU-14.
"Ternyata rekod-rekod Pas pada masa silam termasuk tatkala bersama PR (Pakatan Rakyat), Pas adalah rakan politik berisiko tinggi," bidasnya dalam satu kenyataan hari ini.
Sehubungan itu, PAKM katanya, secara tegas menyeru kartel Azmin khususnya dan PKR amnya agar segera menamatkan rundingan dengan Pas.
"Jika masih berdegil, lebih elok untuk PKR sertai sahaja blok ketiga yang dpimpin Pas. Terus bersikap sebagaimana sekarang hanya mengundang padah kepada PH. Tolak musuh dalam selimut," tambah Shafie lagi.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena