Monday 21 August 2017

[Video Najib pro politik ganas?] Malaysia Book of Records duduk bersimpuh! Wah...terlebih ghairah nampaknya Pas kali ini!

Selasa, 22 Ogos 2017

Foto Suara Rakyat.
Bagaimana sebuah negara tiada hasil buminya S'pore berbanding M'sia yang kaya hasil buminya yang tidak terkira banyaknya boleh mengatasi M'sia dari segi pendapatan per kapita rakyatnya.

TAHUKAH ANDA.. pendapatan per kapita rakyat S'pore yg terkini adalah US$52,960 berbanding M'sia hanya US$9,502.

BERMAKNA pendapatan per kapita rakyat S'pore hampir 6 kali ganda besarnya dgn M'sia !!!

KENAPA HAL INI TERJADI ??!.. KE MANA HASILNYA KEKAYAAN BUMI NEGARA KITA PERGI ??!
Foto Suara Rakyat.
Untuk masuk dalam Malaysia Book of Records, perlu berdasarkan kepada indikator, jadi program MAKAN BERSILA BERSAMA PM memerlukan penglibatan ramai manusia.. AKHIRNYA PELAJAR-PELAJAR (Tahun 4, 5 & 6) DAN PENJAWAT AWAM DIKERAHKAN KE PROGRAM TERSEBUT !!

TAHUKAH ANDA.. Dalam laporan Bernama dianggarkan sejumlah 21,380 orang menyertai acara kenduri tersebut.

BERAPA PULUH/ RATUS RIBU RINGGIT duit rakyat diperhabiskan bazir utk capai catatan pada Malaysia Book of Records itu ??!

KENAPA Najib kerap sgt duduk bersimpuh yg dipelopori oleh kaum wanita ?

PAS TERLEBIH GHAIRAH

Pas kelihatannya tidak sabar-sabar lagi untuk melihat sebuah Suruhanjaya Siasatan Diraja atau RCI ditubuhkan berhubung tragedi Memali.

Selain menubuhkan sebuah jawatankuasa khas yang akan berperanan untuk berurusan terus dengan Putrajaya ke arah penubuhan RCI itu, Pas juga bercadang untuk membawa keluarga mangsa tragedi Memali bertemu dengan Ahmad Zahid Hamidi, Timbalan Perdana Menteri merangkap Menteri Dalam Negeri.
Wah...terlebih ghairah nampaknya Pas kali ini.

Belum pun apa-apa, cuma kerajaan baru mengatakan tidak menolak kemungkinan menubuhkan RCI berkaitan Memali, Pas kelihatannya sudah "lebih lajak daripada laju" dalam tindakannya.

Hakikatnya, UMNO dan Pas sama-sama bermotif politik dalam perkara ini dan bukan kebenaran yang mereka ingin kejar dan buktikan.

Sementara UMNO hanya ingin mencari lebih banyak kesalahan Tun Mahathir dan berharap ada undi di sebaliknya, Pas juga sama saja niat dan tujuannya.

Harus diingatkan,  dalam ghairahnya Pas kali ini, jangan sampai mereka terlupa  hakikat sebenar kenapa Ibrahim Libya dan para pengikutnya yang bertempur dengan pihak polis itu jadi begitu taksub, tidak takut mati dan seolah-olah hilang pertimbangan kepada aturan undang-undang duniawi.

Apakah punca dan sebabnya?
Apakah Hadi Awang dan Amanatnya boleh diketepikan begitu saja dalam tragedi Memali jika RCI menjalankan inkuirinya nanti?

Selain itu, jika Tun Mahathir sebagai Perdana Menteri mahu dikaitkan atau dipersalahkan dalam tragedi Memali, apakah Najib Razak dan Zahid Hamidi yang ketika itu berada dalam Pemuda UMNO boleh dilepaskan begitu saja daripada ada saham kesalahan yang sama? (ShahbudinHusin 21/08/2017)

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena