Friday 18 August 2017

[Video Rakyat Pelbagai Bangsa Bersatu Di dalam Pakatan Harapan Lawan BN] Najib bimbang pertemuan satu lawan satu & Tahniah kepada Wanita Muda Amanah (WARDA).

Sabtu, 19 Ogos 2017

Foto Sulaiman Ibrahim.
Tahniah kepada Wanita Muda Amanah Kawasan Sik 
( WARDA ) sebentar tadi kerana telah berjaya membentuk Jawatan Kuasa WARDA Sik sebentar tadi.



Najib bimbang pertemuan satu lawan satu, kata Pengarah Komunikasi MB Selangor

Presiden Umno, Datuk Seri Mohd Najib Razak bimbang jika permuafakatan membabitkan gabungan pembangkang berlaku akan menyebabkan parti itu kalah teruk pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14).
Pengarah Komunikasi Strategik Pejabat Menteri Besar Selangor, Yin Shao Loong berkata, permuafakatan itu membolehkan berlakunya Tsunami Melayu yang terus menghakis penguasaan Umno daripada mentadbir Putrajaya.
Beliau optimis, perkara itu mampu direalisasikan hasil perbincangan rapat Timbalan Presiden PKR, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali bersama gabungan komponen pembangkang, di peringkat Persekutuan.
“Parti pembangkang kini berada dalam keadaan peralihan ketika Umno kini berada pada krisis kepercayaan dan populariti selain dipimpin perdana menteri yang paling tidak popular. Najib bimbang senario partinya akan menghadapi saingan sukar berdepan komponen parti pembangkang yang akan mendatangkan kerugian maksimum kepada Umno.
“Malah, ia sekali gus membolehkan terbentuknya Tsunami Melayu dan membuka jalan bagi perubahan dalam Kerajaan Persekutuan,” katanya dalam kenyataan.
Beliau berkata, permuafakatan komponen pembangkang sebelum ini juga menjadi landasan terbaik bahawa penyatuan itu berjaya menafikan penguasaan Umno, pada PRU-13.
“Masih wujud peluang bagi permuafakatan itu demi kepentingan semua komponen pembangkang jika ia direalisasikan. Seterusnya, tidak mustahil permuafakatan itu mampu menafikan penguasaan Umno di 20 kerusi atau lebih,” katanya.
Bagi undi keseluruhan pula, PHberjaya mendapat 5.5 juta undi berbanding BN 5.2 juta sahaja, dalam PRU-13.
Walaupun di atas kertas BN menang dengan 133 kerusi Parlimen, hakikatnya rakyat menolak parti itu berdasarkan peratusan jumlah undi diberikan kepada PH.
Bagaimanapun, jika Malaysia mengamalkan kaedah yang diguna pakai di luar negara iaitu ‘Propotional Representation’ (PR), bermakna secara jelas PH berjaya membentuk Kerajaan Persekutuan.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena